کارگاه آموزشی تخصصی دفتر تایید محتوا و نظارت بر محصولات فرهنگی بسیج با حضور فرماندهان، مدیران عقیدتی و نظارت و مسئولین فرهنگی حوزه‌های مقاومت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۲۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج از گیلان، سرهنگ پاسدار محمدرضا منشوری فرمانده سپاه ناحیه تالش ضمن ضروری دانستن حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های دفتر تایید محتوا ،خواستار توجه بیشتر به مقررات و دستورالعمل‌ها و موازین شرعی در این باره شد و افزود: تایید محتوا یک ماموریت مهم در حفظ و نگهداری از ارزش‌های سپاه و بسیج است، تایید محتوا در رده‌ها، گذرگاه محصولات و فعالیت‌های فرهنگی در سپاه و بسیج است.

وی تصریح کرد: حجم وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در رده‌های بسیج در حال انجام است که نیاز به نظات محتوایی و کنترل دارد و این نقش به دفاتر تایید محتوا واگذار گردیده است. تولید روزافزون محصولات فرهنگی در رده‌‌های بسیج این ضرورت‌ها را دو چندان ساخته است.

فرمانده سپاه ناحیه تالش اذعان کرد: تصاویر، اشکال، اطلاعیه، کلیپ، اعلان (پوستر)، برنما (بنر) و کلیه محصول فرهنگی تولیدی هر کدام در خود یک پیامی ضمنی در خود دارد که مخاطبانش عموم مردم و در معرض دید و منظر ده‌ها نفر در خارج سازمان قرار می‌گیرد و قبل از انتشار باید مورد بازبینی و دقت قرار گیرد.

سرهنگ منشوری با بیان اینکه ماموریت تایید محتوا حقیقتا خیلی سنگین است گفت: این کار ریزبینی و دقت ویژه‌ای می‌طلبد و این کار تخصصی است.

وی در  پایان خاطرنشان کرد: کلیه عوامل و عناصری که در برنامه‌های فرهنگی بسیج و مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شود از قبیل مداح، سخنران، مجری و قاری قرآن در یادواره‌های شهدای محلی و شهرستانی و جشن‌ها اخذ تایید محتوا شود.

در ادامه سرهنگ پاسدار سعدالله جبلی کارشناس مسئول دفتر تایید محتوا ضمن خیر مقدم گویی به مدعوین و شرکت‌کنندگان، ضمن با اهمیت دانستن فعالیت‌های دفتر تایید محتوا، هدف از برگزاری کارگاه آموزشی را صیانت بخشیدن به محصولات و فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانست.

وی یکی از ماموریت‌های مهم و ذاتی دفاتر تایید محتوا در رده‌های بسیج را نظارت بر محتوای فرهنگی تبلیغی دانست و گفت: وقتی صحبت از فعالیت‌های فرهنگی می‌شود منظور کلیه اقدامات و فعالیت‌هایی است بر گرایشات ذهنی، باورها و اعتقادات و رفتار نیروها اثرگذار است.

به گزارش بسیج؛ در این کارگاه آموزشی از مطالب عنوان شده آزمون کتبی بعمل آمد و به نفرات برتر جوایزی اعطا شد. در کارگاه آموزشی یک روزه 37 تن از فرماندهان، مدیران عقیدتی نظارت و مدیران فرهنگی حوزه‌ها حضور داشتند.

ارسال نظرات