فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در دیدار با خانواده شهدا:

شهید متعلق به یک خانواده و طایفه نیست، شهدا متعلق به همه ی ملت هستند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در دیدار با خانواده شهدا گفت: شهید متعلق به یک خانواده و طایفه نیست، شهدا متعلق به ملت هستند.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۱۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

به گزاش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی در دیدار با خانواده شهید عظیم بلوچی در شهرستان چابهار شهدا را نخبگان جامعه خواند و اظهار کرد: شهید متعلق به خانواده یا طایفه نیست بلکه شهدای گرانقدر متعلق به همه ملت و کشور هستند.

وی از خانواده های شهید بزی و آسوده نیز دیدار و سرکشی کرد و افزود: شهیدان بزی و آسوده با رشادت و ایثاری که از خود نشان دادند ثابت کردند که این راه را با بصیرت کامل  انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: امروز  بر خلاف جهت آب حرکت کردن و در راه حق ماندن کار مهمی است و در این راه، ثابت ماندن  بسیار سخت است.

عظيم بلوچي در سال 1349 در شهرستان نيکشهر ديده به جهان گشود.

وي چهارمين فرزند يک خانواده‌ي مذهبي بود و از همان کودکي طعم تلخ محروميت را چشيد. او دوره‌ي ابتدايي را در روستاي «نکچ» و سه سال راهنمايي را در شهرستان نيکشهر گذراند. فاصله‌ي روستاي زادگاهش تا نيکشهر 45 کيلومتر بود که عظيم اين فاصله را با پاي پياده طي مي‌کرد.

بلوچي در سال‌هاي اوليه‌ي انقلاب، فعاليت‌هاي زيادي در جهت آگاه نمودن مردم داشت. با شروع جنگ چون سيزده سال بيشتر نداشت، با وجود تلاش فراوان وي، پدر و مادرش رضايت به رفتن او ندادند، و او به کار فقرزدايي در روستاهاي نيکشهر و ايرانشهر پرداخت.

در عين حال با همه‌ي ارگان‌ها از جمله اطلاعات، جهاد و بسيج همکاري مي‌نمود و از هيچ خدمتي دريغ نمي‌کرد و همواره اظهار مي‌داشت که "ما نبايد فکر کنيم جنگ تمام شده است. به فرموده‌ي رهبرمان اينک در جبهه‌اي گسترده‌تر قرار داريم."

اخلاق پسنديده‌اش وي را در ميان دوستان و آشنايان از جايگاه ويژه‌اي برخوردار ساخته بود. پس از وقفه‌اي که در تحصيلش پيش آمد، در سال 1375 موفق به اخذ مدرک ديپلم از دبيرستان شبانه‌روزي چابهار شد. ولي تقدير الهي چنين بود که به جاي قبولي در کنکور سراسري، از آزمون الهي سربلند و پيروز بيرون آيد.

 مصادف با ۲۸ مهر ماه ۹۱ ، عملیات انتحاری فردی تروریست در صفوف نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) چابهار  توسط دو بزرگ مرد ایرانی به نامهای مرتضی آسوده و حامد بزی با شکست مواجه شد و خوشبختانه جلوی یک فاجعه ی بزرگ گرفته شد.

آن فرد به منظور عملیات انتحاری  قصد ورود به مسجد امام حسین (ع) چابهار را داشت که با واکنش سریع نیروهای بسیجی و انتظامی مواجه شد و حین شناسایی و تعقیب و گریز بر اثر انفجار جلیقه انفجاری به هلاکت رسید

ارسال نظرات
آخرین اخبار