پرسپوليس ليگ پانزدهم را فقط با يك امتياز آن هم از ديداري خانگي آغاز كرد؛ آغازي كه مي‌توانست بهتر از اين باشد.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۸۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاري بسيج، پرسپوليس ليگ پانزدهم را فقط با يك امتياز آن هم از ديداري خانگي آغاز كرد؛ آغازي كه مي‌توانست بهتر از اين باشد اما پرسپوليس يكي از 10 تيمي بود كه هفته نخست ليگ جديد را با مساوي شروع كردند، نتيجه‌اي كه به مزاج هيچ كس خوش نيامد. 
هفته اول ليگ با كسب تنها يك امتياز براي سرخپوشان به پايان رسيد. حال آنكه انتظار مي‌رفت اين تيم فصل جديد را متفاوت ظاهر بشود و بتواند ناكامي‌هاي گذشته را جبران كند. اما تساوي برابر پديده نشان داد كه سرخپوشان كار زيادي دارند؛ مسئله‌اي كه كادر فني تيم نيز به آن اعتراف مي‌كند. 
زادمهر، عضو هيئت‌مديره پرسپوليس مي‌گويد كه نتيجه بازي اول راضي‌كننده نبوده. اما قبل از هر انتقادي برانكو مي‌گويد متأسف است كه تيمش ليگ را با مساوي آغاز كرده است و از هواداران بابت اين مسئله عذر‌خواهي مي‌كند: «توقع كسب سه امتياز را داشتم. به بازيكنان هم گفته بودم كه مراقب باشند تا غافلگير نشوند، ‌اما به هر حال اولين بازي ليگ شرايط خاص خودش را دارد. به شاگردانم اعتقاد دارم و خوشحالم كه موقعيت‌هاي گلزني زيادي داشتيم، دو اشتباه بزرگ داشتيم كه تاوان بزرگي براي ما داشت. از طرفي هم قبول دارم مشكل بدني داريم اما هنوز وقت هست. ضمن اينكه در ادامه پنج، شش بازيكن به جمع ما اضافه مي‌شوند كه حضورشان مي‌تواند تأثير زيادي روي روند كيفي پرسپوليس بگذارد. اين شروع ليگ بود. ما مي‌توانستيم در اين ديدار به پيروزي برسيم اما فوتبال نوسان دارد و بايد تلاش كنيم در ديدارهاي آينده به پيروزي برسيم. هدفمان بدون شك قهرماني است اما بابت آن قولي نمي‌دهم چون قول دادن در مورد قهرماني كار آدم‌هاي جدي نيست.»
برانكو قبل از آنكه مورد حمله آماج انتقادات قرار گيرد دستانش را بالا برده و بابت تساوي در آزادي ابراز تأسف مي‌كند و از خوشحالي‌اش بابت خط حمله پرسپوليس مي‌گويد. خط حمله‌اي كه البته به قول سرمربي سرخپوشان نتيجه 90 دقيقه حمله‌اش جز يك گل زودهنگام نيست. پس هنوز نمي‌توان حسابي روي آن كرد. اما در مقابل خط دفاع پرسپوليس و دريافت دو گل آن هم به فاصله كم كاملاً توي ذوق مي‌زند و اگر نتواند خيلي زود خود را جمع و جور كند حتماً سرزنش عدم جذب سيدجلال را براي برانكو به دنبال خواهد داشت. چراكه اين خط دفاع به اعتراف برانكو در پي دو اشتباه، دو مرتبه باعث باز شدن دروازه سرخپوشان شد و اجازه نداد نتيجه اولين بازي پرسپوليس در ليگ پانزدهم و در ديداري كه ميزبان بود سه امتياز باشد. چراكه اين تيم روي دو حمله جدي پديده دو گل دريافت مي‌كند تا با تنها يك امتياز هفته نخست را به پايان برساند. 
صادقي، گلر پرسپوليس هم كه محروميت سوشا فرصتي مناسب را براي او مهيا كرده تا توانايي‌هايش را همين ابتداي كار به رخ بكشد از عملكرد خود رضايت ندارد: «توجيه خوبي نيست بگويم بازي اول براي هر بازيكني سخت است. بعد از گل اول هنوز شوكه و همانند مدافعان به اميد آفسايد بودم، ‌اما انتظار نداشتم در اولين بازي دو گل بخورم و به همين دليل اصلاً از عملكرد خودم راضي نيستم.»
قنبرپور، ‌دستيار برانكو اما مي‌گويد: «ما هم صرفاً به دنبال ارائه يك بازي زيبا نيستيم و در كنار آن كسب نتيجه و امتيازات را هدف قرار داده‌ايم.» هرچند كه اين مسئله زماني مصداق پيدا مي‌كند كه پرسپوليس نتيجه لازم را كسب كرده باشد و در مقابل بازي زيبايي انجام نداده باشد. در حالي كه سرخپوشان به تساوي رضايت دادند. هر چند كه تازه ابتداي راه است و روند نتيجه‌گيري پرسپوليس مي‌تواند تغيير كند. اما بدون شك آنچه از بازي اول اين تيم برمي‌آيد، خط دفاع پرسپوليس برخلاف سال گذشته كه عملكرد خوبي داشت، امسال كار زيادي دارد. خط دفاعي كه اشتباهات و ضعف آن در نخستين بازي كاملاً مشهود بود. اما شايد خط حمله اين تيم كه نخستين گل آن توسط عليپور جوان به ثمر رسيد، بتواند متفاوت از فصل گذشته عمل كند. 
محمدرضا مهاجري پس از بازي تيمش مقابل پرسپوليس از عملكرد شاگردانش ابراز رضايت كرد: «بازي پرفشاري بود و چهار گلي كه به ثمر رسيد نشان داد براي دفاع كردن به زمين مسابقه نيامده بوديم. پرسپوليس فرصت‌هاي زيادي داشت اما من از تك‌تك بازيكنان تشكر مي‌كنم. اولين بازي سخت بود و بدن‌هاي بازيكنان در شرايط مناسب نبود با اين وجود موفق به كسب يك امتياز شديم. درحالي كه گرفتن امتياز از پرسپوليس در تهران كار آساني نيست.» 
سرخپوشان از عملكرد داور رضايت چنداني نداشتند و خوردبين، ‌سرپرست اين تيم هم مدعي است پنالتي ۱۰۰ درصد ما گرفته نشد: «خطايي كه روي ميلاد كمنداني انجام شد 100 درصد پنالتي بود، اما صحنه خطايي كه روي عليپور اتفاق افتاد 50- 50 بود و روي اين صحنه صحبتي نداريم. ان‌شاءالله كه تصميمات داور مسابقه درست بوده باشد. مطمئناً اشتباهات او از قصد نبوده است.» سرمربي حريف مشهدي سرخپوشان اما مي‌گويد كه سعي مي‌كنم نسبت به عملكرد داور، قضاوتي نداشته باشم. جوابگوي داوران كميته داوران خواهد بود و كارشناسان هم كارشان را بررسي مي‌كنند. 
بادامكي، هافبك پديده كه بعد از گلزني به پرسپوليس خوشحالي نكرد در اين خصوص مي‌گويد، من پرسپوليسي هستم شش سال با اين تيم خاطره دارم و طبيعي بود كه بعد از گل شادي نكنم.
ارسال نظرات