واكنش فدراسيون فوتبال به پيشنهاد قهرمان كونكاكاف به سرمربي تيم ملي
هر وقت كارلوس كرش پايش را از ايران بيرون مي‌گذارد و مرخصي‌هايش طولاني مي‌شود، حرف و حديث‌ها هم به وجود مي‌آيد.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۶۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاري بسيج، هر وقت كارلوس كرش پايش را از ايران بيرون مي‌گذارد و مرخصي‌هايش طولاني مي‌شود، حرف و حديث‌ها هم به وجود مي‌آيد، مانند امروز كه سرمربي پرتغالي بعد از يك ماه و نيم كه به تعطيلات رفته است، بار ديگر شايعه جدايي او از تيم‌ملي فوتبال ايران در رسانه‌ها پيچيده است، اگر تا ديروز صحبت از نيمكت تيم آفريقاي جنوبي بود، حالا رسانه‌هاي پرتغالي شايعه كرده‌اند كه سرمربي مشهور تيم‌ملي ايران گزينه اول مكزيكي‌ها است و قهرمان كونكاكاف به دنبال جانشين ميگل هررا است، مربي‌اي كه اگرچه توانست آزتك‌ها را در كونكاكاف قهرمان كند اما به خاطر كتك زدن يك خبرنگار از كار بركنار شد. 
كارلوس كرش در حالي پس از بازي تيم‌ملي ايران با تركمنستان در انتخابي جام جهاني روسيه به خارج از كشور رفته است كه در مدت غيبتش در ايران هم خبرساز است، از مطرح شدن شايعه جدايي‌اش بگيريد تا مصاحبه‌هاي انتقادي او در خارج از كشور عليه وزارت ورزش و فدراسيون به دليل عملي نشدن تعهداتشان و مشكلاتي كه همچنان وجود دارد و به گفته مربي پرتغالي سبب شده تا صعود به جام جهاني روسيه تبديل به يك مأموريت غيرممكن شود. اين مسائل در كنار تأخير فدراسيون در پرداخت قرارداد كرش به دليل مشكلات مالي سبب شده تا خبر نارضايتي كرش و احتمال جدايي او توسط برخي رسانه‌ها مطرح شود. 
در همين راستا بود كه پس از اخراج سرمربي مكزيك به دليل كتك زدن يك خبرنگار، آن هم در حالي كه تيمش را قهرمان كونكاكاف كرده بود، رسانه‌هاي پرتغالي از كارلوس كرش به عنوان گزينه اول مكزيكي‌ها براي تيم‌ملي فوتبال كشورشان نام برده‌اند. ديروز بود كه يكي از خبرگزاري‌هاي داخلي به نقل از روزنامه پرتغالي اوجوگو مدعي شد كه فدراسيون فوتبال مكزيك بعد از بركناري هررا چند گزينه را براي جانشيني در نظر گرفته كه يكي از آنها، كارلوس كرش سرمربي پرتغالي چهار سال گذشته ايران است. مطابق اين گزارش پائولو بنتو، ماتسوا گوستاوو و ريكاردو فرتي از جمله ديگر گزينه‌هاي اين تيم است و قرار است در ماه جاري ميلادي تكليف سرمربيگري تيم‌ملي مكزيك مشخص شود. 
خبر پيشنهاد مكزيك به كارلوس كرش در شرايطي است كه اين مربي پرتغالي بهار امسال قراردادش را تا پايان جام جهاني 2018 با ايران تمديد كرده است، موضوعي كه علي كفاشيان هم در واكنش به خبر پيشنهاد مكزيك به آن اشاره كرده است: «كرش از ايران رضايت دارد و همچنان تحت قرارداد با تيم‌ملي است ضمن اينكه او به مسابقات و برنامه‌هاي آينده تيم‌ملي فكر مي‌كند نه به پيشنهاد براي سرمربيگري هيچ كشوري از جمله مكزيك. كرش در ايران راحت است و بعيد است به چنين پيشنهاداتي فكر هم كند. ما با او در ارتباط هستيم و سرمربي تيم‌ملي به زودي به ايران باز خواهد گشت ضمن اينكه برنامه‌هاي تيم‌ملي نيز در مدت غيبت او در ايران با هماهنگي‌هايي كه انجام مي‌دهد در حال برگزاري است و پس از بازگشت كرش مقدمات براي برپايي اردوي تيم‌ملي براي ادامه حضور در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه فراهم خواهد شد.»
يكي از اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال هم در خصوص اخبار منتشر شده در برخي از رسانه‌ها مبني بر اينكه كارلوس كرش اعلام كرده است تا زماني كه وعده‌ها عملي نشود او به ايران نخواهد آمد ديروز به خبرگزاري فارس گفت: «فكر نمي‌كنم كرش چنين حرفي زده باشد. از طرف فدراسيون مي‌گويم كه بايد سعي كنيم تا برنامه سرمربي تيم‌ملي را عملياتي كنيم و طبق زمان‌بندي كه تعيين كرده است، از اين برنامه پشتيباني كامل به عمل آورده تا اجرايي شود و بتواند از لحاظ فني آن را پيش ببرد.»
دبيري افزود: «اگر در اين بين كوتاهي از سوي فدراسيون باشد بايد جبران كند. اين كوتاهي مي‌تواند چه از لحاظ مالي و چه از لحاظ فني باشد چراكه فدراسيون بايد به تعهداتش عمل كند در غير اين صورت قصور از سوي ما خواهد بود. پشتيباني‌ها نيز از سوي ما مي‌تواند فراهم كردن مقدمات اردوها، انجام بازي‌هاي تداركاتي و مسائلي از اين دست باشد.»
عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در مورد اينكه گفته مي‌شود كرش به خاطر مسائل مالي و عقب افتادن حقوقش ناراحت است گفت: «به خاطر بحث تحريم فدراسيون فوتبال با مشكلاتي مواجه بود و اين موضوع باعث شده بود نتوانيم پولمان را از فيفا بگيريم اما الان اين مشكل حل شده است و فكر مي‌كنم از اين لحاظ ديگر مشكلي با كرش نداشته باشيم.»
ارسال نظرات