مدیر عامل ستاد دیه استان یزد گفت: در حال حاضر 111 مددجوی جرائم غیر عمد در زندان های استان به سر می بردند که با کمک خیرین می توان مقدمات آزادی آنان را فراهم نمود.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۱۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: اسلام افشون در جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان یزد با بیان اینکه مردم خیِّر استان یزد جهت آزادی زندانیان مالی جرائم غیر عمد از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اند اظهار داشت: در سال گذشته 89 محکوم مالی با کمک مستقیم مردم و یا ستاد دیه از زندان آزاد شدند که بالغ بر 55 میلیارد ریال به خانواده های متشاکی پرداخت شده است .

وی گفت: آمار واقعی محکومان مالی استان 112 نفر بوده است که با همکاری کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف حوزه 20 استان از طرف خانواده های متضرر گذشت شده است، که منجر به کاهش مبلغ 61 میلیارد ریال از پرداخت ستاد دیه استان شد .

افشون با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 31 نفر محکوم مالی با پرداخت 19 میلیارد ریال از زندانهای استان آزاد شدند، ابراز داشت: مبلغی بالغ به 43 میلیارد ریال برای آزادی 31 نفر محکوم مالی مورد نیاز بوده است که با لطف الهی و تلاشهای کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف این مبلغ به 19 میلیارد ریال کاهش یافت .

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری با کمک مسئولین 10جشن گلریزان در سراسر استان در دستور کار بوده است که تا به حال 6 جشن آن برگزار شده است و مبلغی در حدود 627 میلیون تومان خروجی این جشن های گلریزان بوده است .

افشون ادامه داد: مبالغ به دست آمده از جشن های گلریزان 78 میلیون نقد و137 میلیون به صورت چک و400 میلیون تومان آن به صورت تعهد بوده است .

وی خاطر نشان کرد: در چهار شهرستان خاتم و بافق و مهریز و اشکذر، جشن های گلریزان در آینده نزدیک برگزار خواهد شد .

افشون با اشاره به اینکه هنوز 111محکوم مالی در زندانهای استان بسر می برند افزود: بیش از 14 میلیارد تومان جهت آزادی این زندانیان مالی نیاز می باشد که به همت مردم خیر استان و مسئولین محترم وگذشت خانواده های متشاکی بتوانیم زمینه آزادی کامل زندانیان مالی را فراهم کنیم .

 

ارسال نظرات