جلسه تهدید آمیز حفتر با رؤسای قبایل شرق لیبی

خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی جلسه ای با شیوخ قبایل شرق لیبی ترتیب داده و در این جلسه از همکاری نکردن آنها با نیروهای امنیتی ابراز نارضایتی کرد.
کد خبر: ۸۵۴۹۲۶۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،منابع آگاه مطرح کردند که خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی طی جلسه ای که دیروز با شیوخ قبایل شرق لیبی داشت از اینکه قبایل در جنگ با نیروهای "سپیده فجر" و نیروهای وابسته به گنگره ملی سراسری این کشور ، شمارکتی ندارند ابراز ناخرسندی کرد.

به گفته این منابع، حفتر به سران قبالی گفت: برای آخرین بار به شما مهلت می دهم که جدیت خود را در حمایت از دولت ثابت کنید و نیروهای مسلح خود را به یاری ارتش بفرستید و تهدید کرد در صورتی که دعوتش را اجابت نکنند، از مبارزان دیگر کشورهای افریقایی که حفتر آنان را کشورهای دوست خواند کمک خواهند گرفت.

در همین راستا محمد مریبی یکی از شیوخ قبیله المنفه -معروف به قبیله «فرزندان عمر مختار» - عنوان کرده که آنان هرگز اجازه نخواهند داد که حفتر نیز مانند معمر قذافی از نیروهای افریقایی استفاده کند. مریبی در گفتگو با "العربی الجدید" گفت: سربازان افریقایی تنها برای پول می جنگند و حرمت شهرها و آداب و رسوم مردم لیبی را رعایت نمی کنند.

وی از همه احزاب و طرف های درگیر لیبی خواست به ندای عقل خود گوش فرا داده و با تلاش های سازمان ملل در شهر صخیرات مراکش، تعامل جدی تری داشته باشند تا هر چه سریعتر به راه حلی سیاسی دست یافته این ناآرامی ها پایان یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار