خبرهای داغ:
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی، پژوهشی سرطان در شیراز

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از سوی این دانشگاه و با کمک و همیاری بانی خیر سید مصطفی زمان‌ثانی عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی پژوهشی سرطان جنب بیمارستان حافظ شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۴۹۱۵۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سید بصیر هاشمی در حاشیه عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی پژوهشی سرطان «زمان‌ثانی» گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از باسابقه‌ترین و دیرینه‌ترین مراکز درمانی و سلامت در کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس است.

وی خاطرنشان کرد: با احداث این مرکز تحقیقاتی تحول ویژه‌ای در پژوهش و درمان بیماری سرطان در کشور و استان فارس را شاهد خواهیم بود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: اگر پژوهش به‌سوی کاربردی شدن گام بردارد بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود و در نتیجه از وابستگی کشور به خارج کاسته شده و به خودکفایی علمی، درمانی و تحقیقاتی علمی دست خواهیم یافت.

بانی خیر احداث این مرکز درمانی، پژوهشی نیز در این آئین در سخنانی اظهار داشت: این مرکز با اعتباری بالغ‌بر 400 میلیارد ریال در 10 طبقه و در زمینی به مساحت 3 هزار و 400 مترمربع و زیربنای 22 هزار مترمربع در دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سید مصطفی زمان‌ثانی خاطرنشان کرد: طبقات زیرزمین و همکف این مرکز درمانی و تحقیقاتی یک‌هزار و 750 مترمربع وسعت دارد و شامل بخش‌های پرتو درمانی، خدمات پذیرش، رادیولوژی و آزمایشگاه به مساحت 200 مترمربع است.

وی تصریح کرد: طبقات اول و دوم این مرکز تحقیقاتی سرطان‌شناسی دارای بخش‌های شیمی‌درمانی در 3 هزار مترمربع، 12 اتاق عمل و طبقات سوم و چهارم نیز مربوط به ثبت سرطان، کلاس‌های آموزشی، بخش بصری و جراحی سرطان پستان است.

این خیر بیان داشت: این مرکز بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز درمانی سرطان کشور به‌ویژه در خاورمیانه محسوب می‌شود که با 53 کلینیک به ارائه خدمات درمانی و پژوهشی خواهند پرداخت و زمینه‌ای برای تحقیق و بررسی از سوی محققان ایرانی و خارجی را فراهم می‌کند.

زمان‌ثانی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده این مرکز در دو سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی همچنین از عملیات اجرای درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی حضرت خدیجه (س) در شیراز خبر داد و افزود: این پروژه درمانی با 150 میلیارد ریال هزینه در سال 1396 به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها