فرمانده سپاه شهرستان زرندیه از ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در روستای حسین‌آباد این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۹۱۲۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

محمد مهجوری پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در مسجد روستای حسین‌آباد شهرستان زرندیه اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از امور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و همه باید خود را در تحقق این مهم سهیم بدانند.

وی تصریح کرد: یکی از اهدافی که در بحث اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود، شکوفایی اقتصاد و کاهش وابستگی کشور به بیگانگان است که توجه به تولید داخل از ابزارهای مناسب برای دست‌یابی به این اهداف به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه شهرستان زرندیه با تاکید بر اینکه تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یک رسالت همگانی است و تمام دستگاه‌های اجرایی و قشرهای مختلف مردم هر کدام به نوعی می‌توانند در این راستا نقش آفرینی و کمک کنند، گفت: تلاش همه جانبه برای تحقق هر چه مطلوب‌تر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی جزء خط مشی و راهبردهای مهم سپاه و بسیج است.

مهجوری خاطر نشان ساخت: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی شکوفا و قدرتمند است که بتواند روی پای خود بایستد و در مقابل کشورهای دیگر ایستادگی کند.

این مسئول با بیان اینکه لغو تحریم‌ها نباید مانع از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شود، ادامه داد: لغو تحریم‌ها می‌تواند بستر مناسبی را برای افزایش مبادلات ایران با سایر کشورها فراهم ساخته و بازارهای بیشتری را در اقصی نقاط جهان به روی تولیدکنندگان ایرانی بگشاید.

فرمانده سپاه زرندیه حمایت، توجه، ارزش‌ گذاشتن و اولویت بخشیدن به تولید ملی را بخشی از گام‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست که منجر به ایجاد اشتغال، رونق تولید داخلی، افزایش صادرات، خودکفایی کشور و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی خواهد شد.

مهجوری افزود: مردم در اقتصاد مقاومتی نقش برجسته و پر رنگی دارند، در این زمینه باید فرهنگ کار و ارزش گذاشتن به تولید در بین مردم رواج یافته و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی را برای تحقق حماسه اقتصادی تبیین فرمودند، بیان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اتکا به استعدادها، بهره‌مندی از نیروی انسانی متعهد و کارآمد به همراه نقش آفرینی مردم و فعالان عرصه اقتصاد زمینه‌ساز رشد و شکوفایی ایران اسلامی است که این امر در سایه اقتصاد مقاومتی دست یافتنی است.

فرمانده سپاه زرندیه بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و مردم و مسئولان آن را به عینه در زندگی‌شان پیاده کنند.

مهجوری با اشاره به اینکه فرهنگ و روحیه جهادی نقش موثری در ترویج اقتصاد مقاومتی دارد که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره برد، گفت: فرهنگ جهادی سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود که باید با تقویت مهارت افزایی، تولید، توانمند‌سازی نیروی انسانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولید و اشتغال بهره گرفت، تصریح کرد: شهرستان زرندیه به عنوان سومین شهر بزرگ استان مرکزی ظرفیت‌های متنوع و بومی فراوانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای اشتغال و افزایش تولید به درستی بهره گرفت.

فرمانده سپاه زرندیه تاکید کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی به جای توجه به ظرفیت‌های خارجی به عنوان مهم‌ترین رویکرد اقتصادی و فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

مهجوری ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که توجه به آن باید به عنوان رویکرد مهم اقتصادی مورد اهتمام  قرار گیرد، تلاش برای ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و جلب اعتماد مردم نسبت به کالای ساخت داخل و به دنبال آن افزایش تولیدات داخل است.

وی با بیان اینکه امروز بسیج سازندگی اقدامات ارزنده‌ای را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات ارزشمند بسیج سازندگی در این راستا به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه زرندیه اظهار داشت: بسیج سازندگی شهرستان زرندیه هم‌راستا با بسیج سازندگی کشور تحقق اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های اصلی خود قرار داده و شبانه‌روز برای تحقق این مهم تلاش می‌کند.

مهجوری با اشاره به ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در روستای حسین‌آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان اضافه کرد: ایجاد این دهکده برای نخستین بار در سطح استان به صورت پایلوت به مرحله اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: با ایجاد این دهکده کلکسیونی از طرح‌های اجرا شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در روستای حسین‌آباد ایجاد خواهد شد و علاقمندان به فعالیت در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانند با مراجعه به این روستا و الگوگیری از فعالان این عرصه به کار و تولید بپردازند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان زرندیه نیز گفت: در سه ماهه گذشته 70 نفر از متقاضیان طرح اقتصاد مقاومتی به منظور دریافت تسهیلات بانکی به ارزش 11 میلیارد و 500 میلیون ریال به بانک عامل معرفی شده‌اند.

مهدی اکرمی افزود: از مجموع افراد معرفی شده به بانک 10 نفر موفق به اخذ تسهیلات به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال شدند.

مسئول بسیج سازندگی زرندیه با اشاره به ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در روستای حسین‌آباد بیان داشت: روستای حسین‌آباد دارای 2 هزار نفر جمعیت است که تاکنون حدود 40 نفر از ساکنین این روستا از تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی در عرصه‌هایی چون پرورش قارچ، پرورش ماکیان، صنایع تبدیلی، پروژه‌های عمرانی روستایی، کشت زعفران و... استفاده کرده‌اند و با توجه به استقبال بسیار خوب اهالی این روستا از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، انتخاب این منطقه به عنوان پایلوت دهکده اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.

اکرمی بیان داشت: تاکنون 620 میلیون ریال تهسیلات در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به کارجویان این روستا پرداخت و از این طریق زمینه اشتغال به کار 40 نفر فراهم شده است.

وی در ادامه از آموزش اشتغال‌زایی به 120 نفر در زمینه‌های پرورش بوقلمون، کشت زعفران، پرورش مرغ بومی، تولید انگور و... در سه ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر آموزش‌ اشتغال‌زایی به 100 نفر از متقاضیان نیز خدمات مشاوره‌ شغلی ارائه شده است.

ارسال نظرات