اخلاق و رعایت موازین دین مبین اسلام مهمترین دغدغه فرزند شهیدم بود.
کد خبر: ۸۵۴۹۱۲۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
مصطفی فراهانی افزود: فرزندم همواره از سهل انگاری در حجاب و کم توجهی به بعضی از اصول دین اسلام گلایه می کرد و خانواده و خواهرانش را به حفظ حجاب و عفاف، خوش خلقی و عصمت توصیه می کرد.

وی ادامه داد: آرمان ها و اهداف امام راحل مسیر بسیاری از جوانان و نوجوانان ایران از جمله فرزند شهید من را مشخص کرد و آن ها نیز در سایه غیرت، فهم دینی و تعهد به کشور در راه حق جنگیدند و جاودانه شدند.

این پدر شهید اظهار کرد: قاسم تمام سخنرانی های امام راحل را که از رادیو و تلویزیون پخش می شد، با دقت گوش می داد و فرمایشات آن بزرگوار را که در روزنامه ها به چاپ می رسید را به صورت آرشیو در کتابخانه شخصی خود نگهداری می کرد.

وی بیان کرد: فرزند شهیدم در جریانات پیروزی انقلاب اسلامی حضور فعال و جسورانه داشت و همواره به چاپ و پخش اعلامیه ها و سخنرانی های امام راحل در محلات مختلف شهر اراک فعالیت می کرد.

این پدر شهید افزود: قاسم بارها در حین پخش اعلامیه و یک بار در تظاهرات از سوی نیروهای ساواکی دستگیر شد و شکنجه و زندان انفرادی را تجربه کرد اما هر بار که از زندان آزاد می شد با انگیزه بیشتری از روزهای گذشته به فعالیت انقلابی خود ادامه می داد.

وی اضافه کرد: فرزند شهیدم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پایگاه های بسیج مساجد در امور فرهنگی از قبیل تشکیل کلاس های آموزش قرآن کریم و نهج البلاغه فعالیت می کرد.

این پدر شهید اضافه کرد: قاسم معتقد بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، بالاترین ظرفیت فرهنگی و معنوی را بر پایه باورهای معنوی و دینی در کشور و حتی منطقه شکل داده است و مردم موحد و مومن کشور باید همواره خداوند متعال را برای این نعمت بزرگ شکر کنند.

وی گفت: با آغاز جنگ تحمیلی قاسم به همراه تنی چند از دوستان هم سن و سالش عازم جبهه های جنوب کشور شدند و حراست از خاک و ناموس، و بیرون راندن دشمن بعثی از خاک وطن مهمترین هدف آن ها بود.

این پدر شهید خاطرنشان کرد: سر انجام فرزندم در اردیبهشت ماه سال 1361 در عملیات بیت المقدس در نزدیکی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

این پدر شهید وصیت نامه شهیدش را در اختیار ایرنا قرار داد که در فرازی از آن آمده است: خانواده عزیزم شما را به حمایت از امام خمینی(ره) توصیه می کنم چرا که ایشانی موهبتی الهی برای مردم ایران است و همه باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند.

پدر و مادر عزیزم مواظب باشید با افرادی که یا جنگ را تحریم می کنند و یا جبهه نمی روند و لاف حمایت از اسلام را می زنند، تماس نداشته باشید که به خدا سوگند، اینها همه دروغگو هستند.

شهید قاسم فراهانی در اسفندماه سال 1339 در فراهالن متولد و در اردیبهشت ماه سال 1361 در عملیات بیت المقدس در نزدیکی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

استان مرکزی شش هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ارسال نظرات