فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک:

اردوهای جهادی خدمت‌رسانی را از پشت میز به صحنه عمل می‌کشاند

رمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: حضور نوجوان و جوانان در اردوهای جهادی به آنها ثابت می‌کند که خدمت‌رسانی به مردم تنها در قالب مشاغل پشت میزنشینی تعریف نمی‌شود، همچنین این اردوها گامی مثبت در اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید.
کد خبر: ۸۵۴۹۱۲۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک عصر پنج‌شنبه،8 مرداد در آئین افتتاحیه برگزاری دوره‌های آموزشی سر حلقه‌های صالحین بسیجیان که در شرکت برق باختر اراک برگزار شد، گفت: بسیجیان از دیرباز مورد توجه امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری بوده و هستند، درواقع این قشر صداقت در اعمال و گفتار خویش را به منصه ظهور رسانده و ثابت کردند که در تمامی برهه‌ها از انقلاب دفاع خواهند کرد.

وی بابیان این نکته که رزمندگان بسیجی در دوران دفاع مقدس از جان خویش گذشته و به میادین حق علیه باطل شتافتند، افزود: در دوران سازندگی که بلافصله پس از جنگ تحمیلی آغاز شد رزمندگانی که بهترین دوران زندگی خویش را در جبهه‌های نبرد سپری کرده بودند به جبهه سازندگی شتافته و به آبادانی ایران جامه عمل پوشاندند و در مدت زمان کوتاهی بسیاری از مناطقی که توسط دشمن مورد هجوم قرار گرفته بود را با عملی جهادی آباد کردند.

رضایی حلقه‌های صالحین را سازندگی خویشتن خویش عنوان کرد و افزود: نوجوانان و جوانان با حضور در این حلقه‌ها با مبانی اعتقادی و دینی بیش از پیش آشنا خواهند شد و در این میان سرحلقه‌های صالحین رسالتی عظیم  برعهده دارند و از طریق این حلقه ارتباطی می‌توانیم درجهت آموزش نوجوانان در حوزه اعتقادی گام‌های بهتری برداریم.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خویش به اردوهای جهادی نوجوانان و جوانان نیز اشاره کرد و افزود: حضور این قشر در مناطق محروم با عمق معنای محرومیت و فقر آشنا و این مهم را به خوبی لمس می‌کنند؛ ازاین‌رو قرار گرفتن نوجوانان در چنین فعالیت‌هایی حس نوع دوستی را تشدید و در آینده نیز به عنوان مسئول درک درستی از فقر و فقرزدایی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در برگزاری اردوهای جهادی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و غیره خدمات قابل توجهی انجام می‌گیرد؛ اما اگر در این امر ادارات ذی‌ربط  نیز هماهنگی لازم  را داشته باشند  قطعاً شاهد اثرات بهتری از این اردوها خواهیم بود.

رضایی بابیان اینکه حضور نوجوان و جوانان در اردوهای جهادی به آنان ثابت می‌کند که خدمت‌رسانی به مردم تنها در قالب مشاغل پشت میزنشینی تعریف نمی‌شود، اظهار کرد: حضور در این برنامه نوع دوستانه سبب می‌شود تا جوانان به هدایت در مسیر تولیدات داخلی رغبت بیشتری نشان دهند که این امر ما را در تحقق منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز کمک می‌کند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه در برگزاری اردوهای جهادی ابتدا باید نیازهای مناطق محروم توسط مسئولان ذی‌ربط سنجیده و سپس بر اساس نیاز منطقه، اعزام‌ها انجام خواهد شد و  بدون تردید حضور دانشجویان، اساتید و جوانان نخبه و فرهیخته در کنار دانش‌آموزان می‌تواند از اثرات قابل قبول‌تری برخوردار باشد.

ارسال نظرات