خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ مطرح کرد

نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی مهمترین اهداف اردوهای جهادی

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به اعزام 3 هزار نفر به اردوهای جهادی در کبودراهنگ گفت: نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی از مهمترین اهداف اردوهای جهادی است.
کد خبر: ۸۵۴۹۰۷۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، محمود بداغی اظهار داشت: خدمت رسانی به مناطق محروم یکی از حرکت‌های بسیار عظیمی است که در قالب اردوهای جهادی در جای جای نقاط ایران اسلامی اجرا می شود و چندین سال‌ است که این حرکت بزرگ و ارزشمند با آثار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مدیریت سپاه و همکاری دیگر دستگاه‌ها در سطح مناطق محروم برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های مهمی که قرار است جهادگران به آن توجه ویژه‌ای داشته و در راستای فرهنگ‌سازی آن اقدام کنند، نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ تصریح کرد:6 گروه جهادی در قالب طرح هجرت 3 بسیج دانش آموزی، اردوی یک روزه حلقات صالحین، اردوی جهادی 3 روزه بسیج مهندسین و اردوی 7 روزه بسیج مساجد و محلات و بسیج جامعه پزشکی به تعداد 3 هزار نفر در مناطق محروم خدمت رسانی می کنند.

وی سه اقدام عمده طرح هجرت بسیج دانش آموزی در عرصه اردوهای جهادی را تبیین کرد و گفت: بهسازی، رنگ آمیزی و زیباسازی 8 مدرسه از اهداف عمده بسیج دانش آموزی از برگزاری این اردوها است.

بداغی خاطرنشان کرد: جمع آوری محصولات، هرس، واکسیناسیون، غرس نهال احیاء مراتع، آفت زدایی باغات، برگزاری کلاس های مهارتی، آموزشی، امداد نجات و مشاوره حوزه های خواهران نیز از ماموریت‌های مهم اردوی جهادی یک روزه حلقات صالحین است.

وی اظهار کرد: 180 جهادگر دانشجو به مدت 7 روز در قالب اکیپ‌های پزشکی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مامایی و علوم آزمایشگاهی در مناطق محروم شناسایی شده شهرستان کبودراهنگ حضور پیدا کرده و خدمت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ اذعان داشت: هر گروه بنا به تخصص خود و سیاست های کلی گروه برنامه خود را از قبیل ویزیت رایگان بیماران، توزیع دارو، توزیع بسته های بهداشتی، بازدید خانه به خانه و ... اجرا خواهد کرد.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین سیاست‌هایی که این اکیپ‌ها دنبال می کنند، پیشگیری و غربالگری، رویکرد ارجاع و فرهنگسازی و ویترین درمانی است.

بداغی ادامه داد: یکی از فعالیت های بارز این گروه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، برنامه های فرهنگی و ورزشی در زمینه های آموزش‌های قرآنی، احکام و امام شناسی، کلاس های هنری مخصوص بانوان، خانه داری، مسابقات کتابخوانی، مسابقات نقاشی ویژه کودکان با موضوعات بهداشتی، اخلاقی و مذهبی و مسابقات ورزشی ویژه پسران است.

وی یادآور شد: بازسازی، زیباسازی و رنگ آمیزی مدارس و توجه به اشتغالزایی و استعدادهای منطقه در زمینه کارآفرینی از برنامه‌های مهم عمرانی است که توسط این اکیپ ها مورد توجه قرار می گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ افزود: در راستای پشتیبانی و برگزاری مطلوب برنامه های این اردو چندین جلسه ستاد پشتیبانی در سطح ناحیه و شهرستان جهت چگونگی تقسیم کار و وحدت رویه و پیشبرد برنامه ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات