وزیر بهداشت در پیامی به همایش فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد: نشریات دانشجویی به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت‌های دانشجویی حاصل پویش و عصاره فکر دغدغه‌مندانی است که برای ارتقای شاخص‌های علمی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه و جامعه قلم می‌زنند.
کد خبر: ۸۵۴۸۹۲۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در متن پیام دکتر سیدحسن هاشمی به همایش فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آمده است: یکی از رسالت‌های سترگ نهاد دانشگاه ایجاد ارتباط میان جامعه و نسل فرهیخته است. برای نیل به این مهم و تحقق این مطلوب، جایگاه نشریات دانشجویی، جایگاهی تاثیرگذار و غیرقابل انکار است. چراکه نشریات دانشجویی عرصه‌ای برای مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی و به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و آیینه‌ای است که تصویر جامعه را به خوبی نشان می‌دهد. شکل‌گیری و تثبیت یک گروه اجتماعی، نظیر یک نشریه دانشجویی به همبستگی درونی اعضای خود می‌افزاید و چنانچه ارزش‌های حاکم بر فرهنگ عمومی مبنای رفتار مدیران مسئول نشریات باشد، به تقویت همبستگی عمومی، دانشگاهیان نیز یاری می‌رسانند.

در بخشی از پیام وزیر بهداشت آمده است: دانشجویان با استفاده از نشریات دانشجویی قالب ارتباطی خاصی را برای برقراری کانال‌های ارتباطی با جامعه فرا می‌گیرند. از طریق نشریات دانشجویی علم، امنیت و تدین به جامعه و مخاطبان تزریق می‌شود. لذا اگر این نشریات به رسالت خود که بیدارگری و هویت‌بخشی فرهنگی است، آنگونه شایسته و بایسته است عمل کنند، باعث رشد عقلانیت و باروری و بالندگی و نهال اعتدال فرهنگی در جامعه می‌شوند. از این رو نکته مهمی که در فعالیت نشریات باید به آن توجه کرد، حفظ حرمت قلم است، چراکه قلم تبلور اندیشه آدمی است و نباید با توهین و تخریب به حرمت قلم خدشه وارد کرد.

دیگر اینکه نشریه دانشجویی باید پویا و حاصل کار جمعی افراد باشد. نباید انتشار این نشریات فقط جنبه رفع تکلیف داشته باشد و سلیقه‌های فردی بر محتوا و انتشار آن حاکم باشد. یکی از کارکردهای نشریات دانشجویی نقش تفسیری و هدایت‌گری آنهاست. یک نشریه دانشجویی باید پیشرو باشد و بتواند اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را منسجم کند و به آنها دید تحلیلی بدهد.

جان کلام آنکه نشریات دانشجویی به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت‌های دانشجویی حاصل پویش و عصاره فکر دغدغه‌مندانی است که برای ارتقای شاخص‌های علمی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه و جامعه قلم می‌زنند. از این رو رفع مشکل‌ها و تسهیل مسیر رشد و توسعه این حوزه، از فعالیت‌های دانشجویی در نهایت به نفع دانشگاه و جامعه خواهد بود و ما نیز بر آنیم که در این مسیر در کنار شما باشیم، چراکه بر این باوریم که سرمایه‌گذاری و تلاش در راستای رشد کیفی و کمی نشریات دانشجویی باعث ایجاد شوق در دانشجویان در پرداختن به مسائل اصلی انقلاب و پاسداری از دستاوردهای آن می‌شود.

در ادامه این پیام تاکید شده است: گردهمایی فعالان نشریات در قالب نشست‌های مدیران مسئول، جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای و موضوعی و کارگاه‌ها و همایش‌های ملی بهترین فرصت برای تقریب و هم‌افزایی دانشجویان و تقویت ارتباط و تعامل بیان نشریات از طریق به اشتراک گذاشتن تجربیات و دستاوردها و تخصیص قطب بندی‌هاست.

وزیر بهداشت در خاتمه پیام خود خطاب به فعالان نشریات دانشجویی عنوان کرد: ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست سراسری فعالان نشریات دانشجویی و به امید آنکه این نشست راه را برای تقویت تعامل مدیران مسئول و سردبیران با مدیریت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه‌ها بیش از پیش هموار نماید، برای شما عزیزان دانشجو در همه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال آرزوی توفیق روزافزون می‌کنم.
ارسال نظرات