رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه شاهد افزایش تعداد معتادان و تغییر نوع و سن اعتیاد هستیم گفت: آسیب‌های اجتماعی نسبت به ادوار گذشته روند رو به رشدی داشته‌اند.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۷۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: ما با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم که ماهیت آنها شرایط افزایش جرایم را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی منحصر به فرد و مجزا نیستند بلکه پیچیده و مشکل آفرین بوده و شرایطی را فراهم می‌کند که افراد مبتلا به آنها به سمت وقوع جرم پیش بروند. به طور مثال اگر طلاق را مدنظر قرار دهیم به این معنی نیست که زوجین بعد از وقوع طلاق هر یک به سراغ زندگی فردی خود بروند بلکه مسائلی پیش می‌آید که نتیجه این امر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اگر نگاهی به آمار داشته باشیم آسیب‌های اجتماعی نسبت به ادوار گذشته روند رو به رشدی داشتند که افزایش تعداد معتادان، تغییر نوع و سن اعتیاد را شاهد هستیم. در این زمینه نیاز به رویکرد تلفیقی داریم و اینکه همه ذ‌ی‌نفعان در این مسیر عزم و اراده خود را به کار گیرند.

محسنی بندپی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی‌ترین نهاد در این زمینه مطرح است و با وجود بیش از هزار و 400 مرکز مشاوره تلاش می‌کند در زمینه مشاوره قبل از ازدواج، حین ازدواج و مشاوره بعد از طلاق نقش خود را به خوبی ایفا کند. ما در سال گذشته 170 پرونده در مراکز مشاوره داشتیم که طی اقدامات مشاوره‌ای انجام شده بیش از 30 درصد از خانواده‌ها از طلاق منصرف شده‌اند.

وی با اشاره به الزوم پیشگیری در همه زمینه‌ها برای کاهش برون رفت از آسیب‌های اجتماعی افزود: این امر از جمله راهبردهای سازمان بهزیستی است و ما معتقدیم پیشگیری باید پایدار، فراگیر و با برنامه ریزی باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه همکاری‌هایی از این نوع مانند همکاری میان سازمان بهزیستی و معاونت پیشگیری قوه قضاییه امید موفقیت در کاهش آسیب‌ها و وقوع جرم را افزایش می‌دهد گفت: ما تلاش می‌کنیم تیم‌های اجتماع محور را در محلات مختلف به ویژه محلات آسیب‌زا افزایش دهیم و در حال حاضر 5 هزار تیم در این زمینه فعالیت می‌کنند. ما سعی می‌کنیم با پروژه‌های علمی و تخصصی و استفاده از ظرفیت هر دو نهاد بتوانیم به‌تحقق منویات مقام معظم رهبری در این زمینه نائل شویم.

ارسال نظرات