معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مطرح کرد

تغییر مسیر منازعات از حالت عادی به سمت حالت پرخطر

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه گفت: منازعات جزو ۱۰ جرم اول کشور قرار دارد و با کمال تأسف استفاده از آلات متعدد ضرب و جرح یا حتی سلاح گرم در منازعات نشان می‌دهد نوع منازعات از حالت عادی به سمت پرخطر تغییر مسیر می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۶۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر اُلفت در مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اظهار داشت: قوه قضاییه همکار جدی و مجرب در حوزه پیشگیری به نام سازمان بهزیستی دارد و در طول سالیان گذشته این همکاری رو به رشد بوده است.

وی ادامه داد: هر دو دستگاه در اثر همکاری افراد دردآشنا و پیگیر شاهد بلوغ مطلوبی در حوزه فعالیت‌های مشترک بوده‌اند و از مشخصات این همکاری اقدامات در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها و وقوع جرم است. موضوع تفاهم نامه امروز شامل آسیب‌ها و جرایمی است که محصول آسیب‌های اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این همکاری میان دو نهاد علمی و در پی تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه است. علاوه بر فراگیر بودن اقدامات پیشگیرانه باید بعد علمی نیز رعایت شود و اقدامات ما مبتنی بر تجربیات علمی و نقطه نظراتی است که از فکر خلاق همکاران ما تراوش می‌کند.

اُلفت افزود: فعالیت‌های ما با سازمان بهزیستی رو به رشد بوده و از عمق خوبی برخوردار است و این محصول درک مشترک کارشناسان هر دو نهاد از مقوله پیشگیری است، امروز همکاری ما در سطح بالایی است و این فعالیت‌ها بسیار جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به برخی از مفاد تفاهم‌نامه میان این دو نهاد افزود: در این تفاهم‌نامه در بحث ازدواج، تحکیم خانواده، مشاوره حین ازدواج، کاهش طلاق و کاهش تبعات پس از طلاق مواردی مطرح شده است. ضمن اینکه در خصوص مباحث خشونت که امروز به صورت جدی در جامعه مشاهده می‌شود مقتضیاتی داریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در حال حاضر منازعات جزو 10 جرم اول کشور قرار دارد و با کمال تأسف استفاده از آلات متعدد ضرب و جرح یا حتی سلاح گرم در منازعات نشان می‌دهد نوع منازعات از حالت عادی به سمت پرخطر تغییر مسیر می‌دهد.

اُلفت بیان کرد: ما همکاری مشترکی با وزارت آموزش و پرورش داریم و هدف ما در این بخش پیشگیری رشدمدار است. آسیب جدی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم مواد مخدر و روانگردان است که قانون شدیدترین مجازات‌ها را در مورد مرتکبین این جرایم پیشگیری کرده است. ما معتقدیم مقابله با مصرف مواد مخدر کافی نیست بلکه باید پیشگیری به عنوان یک مرحله جدی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی از مفاد تفاهم‌نامه میان سازمان بهزیستی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: این سند همکاری در بحث اعتیاد با نگاه درمان محور پیش بینی شده است. اعتیاد جرم زمینه‌ای سایر جرایم در کشور است و بسیاری از موارد از جمله خیانت، سرقت، قتل و سایر جرایم بر اثر مصرف مواد مخدر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ثمره این تلاش دو جانبه در سالهای آینده در کشور قابل مشاهده است و امیدواریم وضعیت رو به تزاید جرایم را کاهش دهد تا بتوانیم از این وضعیت تقریباً بحرانی و قرمز که جامعه به آن مبتلا شده است، رها شویم.

ارسال نظرات