سردار سلامی با بیان این که آمریکا حتی بعد از پیش‌نویس توافق هسته‌ای در کنار گفت‌وگوی دیپلماتیک از تهدید نظامی یاد کر،؛ گفت: دشمن به این واقعیت اذعان دارد که اراده ایران اسلامی و رهبری معظم انقلاب آنقدر مستحکم است که آنها را وادار کرد مسیرهای شیطانی را کنار گذارده و به گفت‌و‌گو روی بیاورند.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۶۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که در مقر فرماندهی سپاه استان برگزار شد، گفت: مردم سیستان و بلوچستان برای عظمت ایران و اسلام در این سرزمین شهدای زیادی را تقدیم کردند.

وی ضمن درود به روح شهیدان شوشتری و محمدزاده و تمام شهیدانی که برای حفظ وحدت جان خود را از دست دادند، افزود: خون‌ها به هم گره خورد تا وحدت نا گسستنی حاصل شود و بعد از حادثه تروریستی پیشین همواره آرامش، امنیت و پیشرفت جزء مشخصات اصلی این سرزمین شد.

سردار سلامی خانواده معظم شهدا را ولی نعمتان این آب و خاک برشمرد و بیان داشت: حضور در جمع همه کسانی که با انگیزه‌های درونی و با معرفتی باطنی و عشقی حقیقی برای سرافرازی و سربلندی و حفظ آبرو و نوامیس مردم تلاش می کنند توفیقی بس بزرگ است.

وی ادامه داد: مردم فهیم و با فرهنگ و خردمند این منطقه می‌دانند که اگر سیاست بیگانگان در سرزمینی اجازه ظهور پیدا کند چه مصیبت‌هایی بر سر ملت‌ها خواهد آمد.

سردار سلامی حوادث تروریستی در سوریه را در اثر ناکارآمد بودن سیستم امنیتی این کشور خواند و تصریح کرد: حاکم شدن سیاست‌های بیرونی در این منطقه باعث شد تا میلیون‌ها مرد و زن و کودک آواره شوند. 

وی تأکید کرد: سیاست‌های بدخواهانه و خطرناک مرزی بین شعب مذهبی در اسلام، نه برای شیعه و نه برای سنی و خون آنها قائل نیست و هیچگونه رحم و شفقتی ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: همه سیاست‌های بدخواهانه‌ای که در عراق، سوریه، بحرین، لیبی، تونس، پاکستان، افغانستان و سرزمین‌های دیگر اتفاق می افتد عبرتهای بزرگی برای امت اسلام و صاحبان بصیرت و عقل و خرد است.

وی ضمن دورد بر تمام مرزداران کشور اسلامی و بویژه مرزداران سیستان و بلوچستان گفت: اینها کسانی هستند که شبانه روز در مرزها با چشمانی باز و با دلهایی سرشار از عشق به حفظ حیثیت و حرمت مردم زجر می کشند اما اجازه نفوذ به سیاستهای بیگانه را نمی دهند.

وی افزود: اگر ما سست می گرفتیم و با هم متحد نبودیم اکنون کشور ایران این اندازه امن نبود که آفتاب درخشان گرما بخش زندگی مردم این سرزمین باشد.

وی مردم سیستان و بلوچستان را روح غیرت و فداکاری خواند و عنوان کرد: مردم این استان فداکارانه ایستادند که هیچ شروری یارای ایستادن در بین این مردم را نداشته باشد و همه دشمنان به آن سوی مرزها گریختند؛ این نشان دهنده حس وفاداری مردم به نظام، کشور، تمامیت ارضی، آزادی و امنیت است.

سردار سلامی ابراز داشت: در صحنه های زیادی شاهد بودیم همه فرزندان امت اسلام از هر نقطه ای که به آنها ماموریت داده شد در این خطه مستقر شوند و خالصانه خدمت رسانی کردند و جان خود را فدا کردند.

وی گفت: شیعه و سنی در مقابل نظام یکسان هستند و هیچ فرقی با هم ندارند؛ ما همه فرزندان یک امت هستیم با آرمانها و دشمنانی مشترک که نمی گذارند ذره ای آب خوش از گلوی مردمان ما فرو رود.

 وی با تاکید بر اینکه دشمن لحظه ای دست از توطئه نسبت به ملت ایران بر نمی دارد، بیان داشت: آنها سم در جامعه تزریق می کنند و رژیم های عرب غالبا خواهان پیشرفت و بزرگی ملت ایران نیستند . 

سردار سلامی با بیان این که آمریکا حتی بعد از پیش‌نویس توافق هسته‌ای در کنار گفت‌وگوی دیپلماتیک از تهدید نظامی یاد کرد، گفت: دشمن به این واقعیت اذعان دارد که اراده ایران اسلامی و رهبری معظم انقلاب آنقدر مستحکم است که آنها را وادار کرد مسیرهای شیطانی را کنار گذارده و به گفت‌و‌گو روی بیاورند.

سردار سلامی گفت: آمریکایی‌ها همیشه به زور متوسل شده‌اند در زمینه دیپلماتیک مهارت ندارند و عاجز هستند، هر جا که کم آورده‌اند تهدید نظامی را پیش گرفته‌اند. 

وی افزود: قدرت نظامی آمریکا سالهاست از اعتبار ساقط شده است و زمانی که جهل سیاسی بر فضای فهم یک نظام سایه بیندازد جز تکرار اشتباهات چیز دیگری حاصل نمی شود.

جانشین فرماندهی کل سپاه تاکید کرد: کشور ما ساخته می شود و رمز این پیشرفت انسجام، وحدت، یکدلی و بودن در صحنه دفاع از ارزشهای انقلاب و میهن اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تغییر مدیریت را یک امر طبیعی و ضرورت یک مجموعه خواند و تصریح کرد: فرماندهان و مدیران ایده های خود را به کار می گیرند با تلاش بخشی از یک تاریخ را می سازند و بعد از آن پرچم را به فرمانده و مدیر دیگری می سپارند تا او با ایده های جدید این راه را ادامه دهد و این پیمودن پله ها، مسیر مرتفع و بلند مرتبه برای یک ملت است که می خواهد خوب زندگی کند.

وی سردار سید حسن مرتضوی فرمانده سابق سپاه سلمان سیستان و بلوچستان را از جانبازان و رزمندگان فداکار و از فرماندهان اعلی مقدار دوران دفاع مقدس و پس از آن دانست و افزود: خاطرات دهها ماه فداکاری ایشان بر لشکر 5 نصر از ساده ترین رزمنده تا فرماندهی لشکر در تاریخ مبارزات ملت ایران جاودانه است.

سردار سلامی حضور ایشان در شمال غرب وخدمت به این جامعه را ستایش برانگیز دانست و گفت: یک فرمانده با اخلاص و با فهم عالی و با چابکی و روحیه ای سختی پذیر سالها خدمت کرد و امروز در خراسان شمالی فرماندهی آن سپاه را بر عهده دارد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سردار سید حسن مرتضوی، سردار حسین معروفی را به عنوان فرمانده جدید سپاه سلمان معرفی کرد

نماینده اهل‌سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری به عوامل تحقق امنیت پایدار در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نخستین عاملی که سبب شده تا امنیت محقق شود این است که نظام ما بر اساس قوانین دینی و الهی اداره می‌شود و در رأس آن فردی فقیه و آگاه است که در تمام موارد، اسلام را در نظر دارد.

مولوی سلامی افزود: عامل دوم در احقاق امنیت ایران، همکاری و تعامل متقابل مردم و مسؤولان نظام است و از نیروهای نظامی و انتظامی به عنوان عامل سوم می‌توان نام برد اگر همکاری مردم با این نیروها کم‌رنگ شود، قطعا آسیب خواهیم دید، امنیت اساس پیشرفت و توسعه است و بدون آن، همه زیربناها از جمله آب، برق، مدرسه و دانشگاه دچار مشکل خواهند شد.

وی خطاب به افراد فریب‌خورده استکبار، تصریح کرد: کسانی که فریب دشمنان نظام اسلامی را خورده‌اند، مطمئن باشند که نمی‌توانند نظام را ساقط کنند، چنانچه دفاع هشت ساله ملت ایران نشان‌دهنده این امر است.

نماینده اهل‌سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سه عامل ایمان به خدا، قرآن و قیامت، کفایت سیاسی و رهبری امام راحل و وحدت مردم را می‌توان مسبب شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی دانست، از این رو همین مؤلفه‌ها سبب دوام و استمرار نظام خواهند شد

ارسال نظرات