در جلسه شورای عالی این حزب
در آخرین جلسه شورای عالی حزب همبستگی که با حضور دبیرکل و هیئت رئیسه و اعضای شورای عالی حزب همبستگی برگزار شد، برگزاری کنگره این حزب به تصویب شورای عالی حزب رسید.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۳۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، در جلسه شورای عالی حزب همبستگی که با حضور علی اصغر احمدی دبیرکل، هیئت رئیسه و اعضای شورای عالی حزب همبستگی برگزار شد موضوع برگزاری کنگره این حزب در دستور جلسه شورای عالی قرار گرفت و پس از تصویب، شورای عالی حزب طی نامه‌ای از معاونت سیاسی وزیر کشور و رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب، خواستار موافقت با برگزاری کنگره حزب همبستگی شد.

در بحث ها و تبادل نظراتی که در ارتباط با نحوه و زمان برگزاری کنگره به عمل آمد نهایتا شورای عالی حزب اعضای کمیته برگزار کننده کنگره را انتخاب کرد و مقرر شد پیگیری های لازم جهت طی فرایند اداری و قانونی کنگره را انجام دهند.

محمد سالاری قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی شد

همچنین در جلسه مذکور به پیشنهاد علی اصغر احمدی دبیرکل و بر اساس تبصره 16 ماده 16 اساسنامه حزب ،محمد سالاری به عنوان قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی به شورای عالی پیشنهاد شد که به اتفاق آراء وی به عنوان قائم مقام حزب همبستگی انتخاب شدند.

محمد سالاری، مدیر مسئول روزنامه اسرار و عضو شورا و رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای چهارم شهر تهران می باشد.

میرزاطالبی نماینده حزب همبستگی در شورای هماهنگی اصلاحات شد

لازم به ذکر است عباس میرزا ابوطالبی نایب رئیس اول شورای عالی، کریم ملک آسا نایب رئیس دوم و محمدرضا همایونی و منصور کمالی نیز منشیان شورای عالی حزب همبستگی می باشند که در این جلسه مقرر شد عباس میرزا ابوطالبی بعنوان نماینده حزب همبستگی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همراه با دبیر کل یا قائم مقام حضور داشته باشد.

گفتنی است، حزب همبستگی ایران اسلامی از احزاب پیشتاز در جریان اصلاحات می باشد که در سال 1376 توسط موسسین این حزب محمدرضا راه ‌چمنی، سیدمحمود میرلوحی، غلامرضا انصاری، الیاس حضرتی، قدرت‌الله نظری‌نیا، علی ‌ا‌صغر احمدی، غلام ‌حیدر ابراهیم بای سلامی، سیدمحمد هاشمی، قربانعلی قندهاری، ولی‌الله توکلی که همگی از از نمایندگان مجلس پنجم بودند ، بر پایه قوانین عادی و قانون اساسی به عنوان اولین حزب رسمی کشور بعد از انقلاب اسلامی توانست مجوز خود را از کمیسیون ماده 10 احزاب دریافت کند و در بیستم تیرماه سال 77 نیز پروانه فعالیت این حزب از سوی وزارت کشور صادر شد.

بر اساس این گزارش دبیران کل این حزب طی سال های گذشته به ترتیب آقایان محمد رضا راه چمنی، ابراهیم اصغرزاده و علی اصغر احمدی بوده اند.

ارسال نظرات