تندگویان خبر داد

تغییر در هویت نمای ساختمان‌های شهر تهران از سال آینده

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: تغییر در هویت نمای ساختمان‌های شهر تهران بر اساس معماری ایرانی و اسلامی از سال آینده مشهود است.
کد خبر: ۸۵۴۸۷۸۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی تندگویان ددرباره عملکرد شهرداری تهران در هویت‌بخشی به معماری ایرانی و اسلامی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری‌، اظهار داشت: در این حوزه یک اتفاق عملیاتی رخ داده و لایحه نمای ساختمان‌ها نیز به مناطق ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: آنچه به عنوان هویت معماری در ساخت و ساز می‌شناسم در نمای ساختمان‌هاست که وقتی فردی وارد شهر می‌شود بتواند از بافت نماها به یک جمع بندی هویتی برسد. موضوع زیرساخت‌‌های داخلی سازه مشخص است و پیش از این نیز به آن ورود کرده‌ایم اما موضوعات مربوط به نما در آن وجود نداشت.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر شهروندانی که برای ساخت و ساز به شهرداری مراجعه می‌کنند باید علاوه بر اقدامات روال گذشته طراحی و نقشه نمای ساختمان را هم ارائه دهند تا در کمیته نمای منطقه مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نمای یک ساختمان تصویب شد ولی به اجرا در نیامد،‌ پایان کار  به آن تعلق نمی‌گیرد ضمن اینکه می‌توانیم تخریب نما را هم در دستور کار قرار دهیم. اقدامات صورت گرفته در حوزه نما یکی از بهترین اتفاق‌هاست که به صورت جزئی به آن ورود کرده‌ایم و بر این اساس میزان متریال ترکیبی را تعیین‌ کرده‌ایم بنابراین دیگر نماهای تمام کامپوزیت و شیشه را در شهر نخواهیم دید.

تندگویان با اشاره به اینکه در راستای هویت بخشی به نمای معماری ایرانی و اسلامی مصالح برتر را معرفی می‌کنیم،‌ گفت: در پرونده‌هایی که امسال برای ساخت و ساز تشکیل شده به طور حتم این موارد مورد توجه قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه اتمام ساخت و سازها به سال آینده مؤکول می‌شود از سال آینده باید در نوسازی‌هایی که رخ می‌دهد شاهد این تغییرات باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار