آغاز ليگ پانزدهم با پيروزي استقلال و سپاهان و تساوي صبا و سايپا

سوغات 3 امتيازي آبي‌ها از مشهد

پانزدهمين دوره ليگ برتر فوتبال در حالي پنج‌شنبه آغاز شد كه تيم‌هاي استقلال و سپاهان توانستند فصل جديد را با پيروزي آغاز كنند.
کد خبر: ۸۵۴۸۷۵۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاري بسيج، پانزدهمين دوره ليگ برتر فوتبال در حالي پنج‌شنبه آغاز شد كه تيم‌هاي استقلال و سپاهان توانستند فصل جديد را با پيروزي آغاز كنند. استقلال، تيم تازه ليگ برتري شده سياه‌جامگان را شكست داد و سپاهان هم استقلال خوزستان را با شكست بدرقه كرد، آن هم در روزي كه دو بازي ديگر با تساوي بدون گل به پايان رسيد. 
پس از دو ماه تعطيلي پانزدهمين دوره ليگ برتر پنج‌شنبه با انجام چهار بازي آغاز شد و ديروز با برگزاري چهار بازي باقي مانده به پايان رسيد. نكته اميدوار‌كننده، تماشايي بودن بازي‌ها بود تا از همين هفته اول جذابيت در مسابقات به اوج خودش برسد و همه در ادامه در انتظار يك ليگ جذاب و پويا باشند. 

   سياه‌جامگان مشهد يك – استقلال 2

ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد ميزبان بازي افتتاحيه فصل جديد بود، يك طرف سياه‌جامگان مشهد كه اولين حضور در ليگ برتر را تجربه مي‌كرد و طرف ديگر هم استقلال قرار داشت كه سرمربي جديدش پرويز مظلومي به دنبال جبران دو فصل ناكامي بود. حضور 25 هزار تماشاگر هم نويد يك بازي جذاب را مي‌داد، انتظاري كه بر آورده شد و تماشاگران حاضر در ورزشگاه بعد از تماشاي يك بازي سريع و جذاب، پشيمان به خانه برنگشتند. برنده بازي هم استقلال بود كه توانست دو بر يك حريف مشهدي‌اش را شكست دهد. سجاد شهباززاده هم زننده هر دو گل آبي‌ها بود. شماره 10 استقلال كه فصل پيش دو چهره متفاوت داشت، در شروع ليگ نشان داد كه دوباره به روزهاي خوبش برگشته است، آن هم در روزي كه آرش برهاني هم اگرچه گل نزد اما يكي از بهترين بازيكنان زمين بود و بارها با استارت‌هاي انفجاري‌اش خط دفاع سياه‌جامگان را به هم ريخت. 
 در دقيقه 37 در پي ارسال زيباي آرش برهاني به درون محوطه جريمه، سجاد شهباززاده بدون مزاحمت به هوا برخاست و با ضربه سر توپ را درون دروازه فروزان قرار داد تا اولين گل ليگ را به نام خود ثبت كند. البته در دقيقه 63 سياه‌جامگان بازي را با تساوي كشاند. پرتاب اوت بلند از جناح راست و دخالت مهاجم سياه‌جامگان توپ را مقابل پاي رضا عنايتي انداخت و او با نوك پا اولين گل فصل تيمش را وارد دروازه رحمتي كرد. در دقيقه 75 اما شهباززاده روي پاس بهنام برزاي با فروزان تك به تك شد و گل دوم استقلال را به ثمر رساند تا آبي‌ها در پايان دو بر يك برنده مسابقه باشند. نكته قابل توجه در بازي استقلال در اولين مسابقه در ليگ پانزدهم حضور بازيكنان جوان و كمتر شناخته شده مانند روزبه چشمي، جابر انصاري و امين حاج‌محمدي، محسن كريمي، ميثم مجيدي و عليرضا خرسندنيا بود كه تركيب آبي‌ها را نسبت به فصل پيش متحول كرده بود. پرويز مظلومي پس از پيروزي استقلال برابر سياه‌جامگان گفت: «به بازيكنان جوانمان احسنت مي‌گويم كاري كه آنها كردند با زمان كمي كه داشتيم بسيار راضي‌كننده بود. مسائلي كه از بازيكنان مي‌خواستيم به خوبي انجام دادند اما گله‌مند بودم كه چرا موقعيت‌ها را از دست مي‌دهند.» رسول خطيبي، سرمربي سياه‌جامگان هم گفت: «از بازي تيمم در نيمه دوم اميدوار شدم و متوجه شدم، چقدر تيمم بزرگ است البته كمي ناهماهنگي داشتيم. آينده تيم را روشن مي‌بينم و قول مي‌دهم بهتر بازي كنيم. اميدوارم از نيمه دوم الگوبرداري كنيم.»

   سپاهان يك – استقلال خوزستان صفر

مدافع عنوان قهرماني هم فصل جديد را با پيروزي آغاز كرد تا شاگردان فركي نشان دهند در ليگ پانزدهم هم مدعي هستند. آنها با گل مهدي شريفي ستاره جوانشان توانستند استقلال خوزستان را يك بر صفر شكست دهند تا تحسين فركي را به دنبال داشته باشد. او گفت: «مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري بزنيم، خودم فوتباليست بودم و مي‌دانم در مسابقات اول استرس و فشار بالاست. استقلال خوزستان هم مي‌توانست در اين بازي گلزني كند، از بازيكنان تيم و همچنين شهاب گردان به خاطر عملكرد خوبشان تشكر مي‌كنم ما با يك كار جمعي توانستيم برنده شويم و از اين بابت خوشحاليم.» عبدالله ويسي، سرمربي استقلال خوزستان هم گفت: «با اعتماد به نفس بالا بازي كرديم، تعدادي از بازيكنان جوان ما سپاهان را از نزديك نديده بودند، از موقعيت‌هايمان به خوبي استفاده نكرديم و به بزرگي و تجربه سپاهان باختيم.»

   سايپا صفر – گسترش فولاد صفر

شاگردان مجيد جلالي در حالي كه جواد نكونام به دليل نرسيدن ‌آي‌تي‌سي نتوانست بازي كند در هفته اول برابر گسترش فولاد به تساوي بدون گل رسيدند، آن هم در مسابقه‌اي كه به دليل رفتن برق، بازي به مدت 40 دقيقه متوقف شد. اين مسئله انتقاد مجيد جلالي سرمربي سايپا را به همراه داشت: «در دقايق حياتي كه مي‌توانستيم پرفشار بازي كنيم و به گل برسيم برق رفت و بازي سرد شد و از تب و تاب افتاد.»

   صباي قم صفر – استقلال خوزستان صفر

در قم هم آبي‌هاي اهوازي بعد از بازگشت دوباره به ليگ برتر توانستند مقابل تيم صبا كه علي دايي را روي نيمكتش مي‌بيند با نتيجه صفر – صفر مساوي كنند. دايي با وجود اين تساوي خانگي گفت كه تيمش‌ حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد: «بازيكنان هرچه داشتند گذاشتند مطمئن باشيد اين تيم خيلي حرف‌ها براي گفتن دارد.»
ارسال نظرات