خبرهای داغ:
حجت الله قهاری گفت: ایستگاه های شهید مطهری و شهید آوینی خط یک قطار شهری شیراز تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۸۵۴۸۶۲۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حجت الله قهاری افزود: در طول مسیر 10 و نیم کیلومتری فاز یک خط یک مترو شیراز (حدفاصل میدان احسان تا میدان نمازی) هشت ایستگاه پیش بینی شده است که شش ایستگاه در سال گذشته افتتاح شد و دو ایستگاه باقیمانده نیز بهمن ماه امسال آماده بهره برداری می شود.

او ادامه داد: ایستگاههای احسان در میدان احسان، شریعتی در بولوار معالی آباد، میرزای شیرازی در ابتدای پل بصیرت، شاهد در ابتدای بولوار شاهد، قصردشت درمیدان قصردشت، مطهری در تقاطع زرگری، آوینی در خیابان خبرنگار و ایستگاه نمازی در میدان نمازی، ایستگاههای هشت گانه فاز یک قطار شهری شیراز است.

وی، در توضیح مراحل ساخت ایستگاه شهید مطهری در تقاطع زرگری گفت: این ایستگاه یک دو طبقه و دارای دو دروازه شمالی و جنوبی است و برای آن شش پله برقی و شش آسانسور پیش بینی شده است تا در تردد شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

مجری خط یک قطار شهری شیراز (میدان احسان تا میدان الله)، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را 80 درصد اعلام کرد.

قهاری، مراحل ساخت و بهره برداری از قطار شهری را امری تخصصی دانست و تصریح کرد: اگر در یک مسیر یک ایستگاه در ابتدا و یک ایستگاه در انتها احداث و کار ریل گذاری و تجهیز نیز انجام شود امکان بهره براری و عبور قطار در کل خط میسر خواهد بود و دیگر ایستگاههای پیش بینی شده در طول مسیر با تخصیص اعتبار و بر اساس اولویت تعداد مسافر به تدریج تکمیل و به مدار وارد خواهد شد.

او گفت: این سیاست در فاز دوم خط یک (میدان امام حسین تا میدان الله) اعمال خواهد شد تا با تجهیز و راه اندازی دو ایستگاه مبدا و مقصد شاهد سرعت بخشیدن به ایستگاههای طول مسیر باشیم.

قهاری افزود: در فاز دو خط یک مترو شیراز با 14 کیلومتر طول، 12 ایستگاه پیش بینی شده که بر اساس برنامه زمانبندی پایان سال 95 شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی، در خصوص روند پیشرفت ایستگاه میدان امام حسین (ع) هم اظهار کرد: این ایستگاه تقاطعی مربوط به خط یک و دو متروی شیراز است و هم اینک با حداقل مزاحمت ترافیکی برای شهروندان در دست اجرا است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها