زنبورداران شهرستان ملکشاهی حاصل دسترنج یکساله خود را از کندوهای پرورش زنبورعسل برداشت می کنند.
کد خبر: ۸۵۴۸۵۵۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ بدلیل خشکسالی در سال آبی گذشته و کاهش حجم گل و گیاه در منطقه، مقدار عسل برداشتی امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، بطوری که بصورت میانگین از هرکدندو حدود یک و نیم الی دو کیلو عسل برداشت می شود درحالیکه میانگین این حجم در سالهای پررونق به چهار تا پنج کیلو نیز رسیده است.

شهرستان ملکشاهی از لحاظ زنبورداری پیشرفت خوبی داشته و افراد زیادی به این شغل پربرکت پرداخته اند و اقدام به پرورش و نگهداری زنبورعسل نموده اند.

عسل برداشتی از شهرستان ملکشاهی بدلیل ویژگی های پوشش گیاهی منطقه و انتقال کندوها در فصل زمستان به مناطق گرمسیر، از مرغوبیت بالایی برخوردار است و علاوه بر مصرف داخلی به خارج از شهرستان صادر می گردد.

عسل از خوراکیهای صددرصد طبیعی است و ارزش غذایی آن از نظر کمک به حفظ سلامتی و درمان بیماریها بسیار بالاست. عسل از نظر طب سنتی دارای طبعی گرم و تر است ومصلح آن شربت سکنجبین می باشد. البته خودش مصلح صدها نوع خوراکی دیگر به شمار می رود.

توجه به صنعت تولید عسل بعنوان یکی از پتانسیل های موجود در شهرستان ملکشاهی، نقش عمده ای در رونق اقتصادی این شهرستان و ایجاد اشتغال ایفا خواهد کرد.


ارسال نظرات