خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب به تدبیر امام راحل و امامت آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه جلوه‌گاه بصیرت افزایی در جامعه اسلامی و برکات بزرگ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۴۸۴۰۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان اظهار داشت: این گردهمایی ایمانی بزرگ مؤمنان در جمعه هر هفته اشاعه دهنده توحید و تقوا و آموزه‌های قرآن کریم است.

امام جمعه دامغان با بیان احادیثی مبنی بر ضرورت حفظ حرمت نماز جمعه از سوی مسلمانان، خاطر‌نشان کرد: امام باقر(ع) خود را از پنج شنبه مهیای حضور در نماز جمعه می‌کردند و امروز این عبادت کم‌نظیر در جای‌جای ایران اسلامی برپا می‌شود و ائمه جمعه مردم را از سیاست‌ها و شیطنت‌های دشمنان اسلام و لازمه‌های روز جامعه اسلامی آگاه می‌کنند.

سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات آل سعود در یمن شرم آور است

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به ادامه جنایات وحشیانه رژیم عربستان سعودی در بمباران مناطق مسکونی یمن و کشتار غیر نظامیان و مردم بیگناه این کشور در پناه سکوت حامیان دروغین حقوق بشر گفت: سران آل سعود با جنایت و کودک کشی خو گرفته‌اند.

وی خاطر‌نشان کرد: جنایات حکام آل سعود در یمن با حمایت غربی‌ها و سکوت شرم آور سازمان‌های بین المللی بالاخص سازمان ملل بی‌تردید مقدمه‌ای بر نابودی این رژیم سفاک خواهد بود.

اقتصاد اسلامی لازمه سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام ترابی در ادامه با اشاره به ضرورت گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه بر پایه اقتصاد اسلامی، تصریح کرد: نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده است نباید وسیله و ابزار گناه قرار گیرد، بلکه باید با اصل قرار دادن رضایت الهی نعمات خداوند را زمینه ساز سعادت خود قرار دهیم.

امام جمعه دامغان دریافت و پرداخت رشوه، سرقت‌ها، سوء استفاده از اموال، مناصب و مشاغل و اختلاس‌ها را نمونه‌ای از استفاده نادرست از ابزاری که خداوند برای طاعت در اختیار انسان قرار داده برشمرد و گفت: در مقابل پرهیز از اسراف و تبذیر، انفاق و دستگیری، تعهد کاری و اجتماعی و پایبندی به کسب روزی حلال راه اصلی شکر گذاری نعمت‌های خداوند است.

تأکید رهبر انقلاب بر ادامه رشد شتابنده علمی کشور

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر جوانان بسیجی مدال آور در عرصه‌های علمی داخلی و بین المللی، اشاره کرد و این دیدار را حاوی دو پیام مهم دانست و تصریح کرد: نخستین پیام رابطه قلبی و معنوی این افتخارآفرینان جوان عرصه‌های علمی با رهبر معظم انقلاب و محبت آنها نسبت به ولایت بود که باید سرمشق و یادآوری برای همگان باشد.

وی دومین پیام این دیدار را نقش مهم رهبری در توسعه و اقتدار علمی کشور به‌عنوان پایه‌های اقتدار کشور در دیگر حوزه‌ها برشمرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب با حمایت عملی از پیشرفت علمی کشور و تأکید بر ضرورت تربیت علمی و اخلاقی و معنوی جوانان در راستای رسیدن به توسعه پایدار همواره زمینه ساز رشد شتابنده تولید علم در ایران اسلامی بوده‌اند و بر حفظ این روند تأکید دارند.

شایان ذکر است گرامیداشت سالروز تشکیل شورای هماهنگی انقلاب اسلامی به عنوان نهادی خدوم و انقلابی و تأکید بر ضرورت افزایش توان امکاناتی و بودجه‌ای این شورا در سطح کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها  و اشاره به سطح مطلوب علمی، امکاناتی و تجهیزاتی دانشگاه‌های دامغان و توصیه به جوانان این شهرستان به تحصیل در مراکز آموزش عالی شهر خود به‌جای انتخاب دانشگاه‌های هم سطح دیگر مناطق کشور از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها