مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه آستارا:
مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه آستارا با اشاره به نقش بسیجیان گفت: بسیجیان پیشانی فرهنگی نظام اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۵۴۸۴۰۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

حجت الاسلام رحمان شعبانی مهر، مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه آستارا در حاشیه برگزاری دوره آموزشی سرگروه های شجره طیبه صالحین به خبرنگار خبرگزاری بسیج از آستارا گفت: بسیجیان پیشانی فرهنگی نظام اسلامی هستند.

وی افزود: بسیجیان دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی را همواره سرلوحه کار خود دارند و صادقانه به نظام و کشور خدمت می‌کنند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه آستارا فلسفه تشکیل نیروی مقاومت بسیج را تقویت، تحکیم و تحقق ارزش های انقلابی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی برگرفته از فرهنگ قرآنی و سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) است.

حجت الاسلام شعبانی مهر با بیان اینکه دوره آموزشی مقدماتی سرگروه های صالحین ویژه خواهران بسیجی در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه آستارا در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این دوره آموزشی ۵۰ نفر از سرگروه های شجره طیبه صالحین از پایگاه های حوزه مقاومت بسیج خواهران بندر آستارا حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با هدف ایجاد توانمندی های اولیه در سرگروه ها برای پذیرش و اداره صحیح حلقه های تربیتی و توانمندسازی آن ها برای تربیت بسیجیان در مساجد و پایگاه ها در حال برگزاری است، افزود: سرهنگ محمد علی‌ علی‌زاده فرمانده سپاه ناحیه آستارا، حجت الاسلام علی اصلح نژاد از کارشناسان علوم دینی و مذهبی، حجت الاسلام یحیی عبادیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه، حجت الاسلام رحمان شعبانی مهر مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه، دکتر محمد کاربین رییس مجمع بسیج، دکتر پرویز زارعی و حامد حبیب زاده از اساتید دانشگاه در این دوره آموزشی به به تدریس می‌پردازند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه آستارا اضافه کرد: شرکت کنندگان در این دوره با سرفصل هایی همچون کلیات شجره طیبه صالحین، ویژگی ها و وظایف سرگروه ها، جاذبه و دافعه امام علی(علیه السلام)، تبیین گفتمان ولایت، مخاطب شناسی، اردو داری، منابع شناسی پاسخگویی به شبهات و هم اندیشی و جذب آشنا می‌شوند.

وی حضور بسیجیان را در عرصه های معنوی به عنوان یک اصل ضروری ذکر کرد و افزود: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری؛ حلقه های تربیتی، معرفتی و بصیرتی شجره طیبه صالحین با محوریت مساجد شکل می‌گیرد که امروز نقش این حلقه ها در عمق بخشی به معرفت و بصیرت بسیجیان غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام شعبانی مهر گفت: پس از برگزاری امتحان کتبی از شرکت کنندگان برای قبول شدگان گواهی پایان دوره صادر می‌شود.

 

ارسال نظرات