معاون فرماندار دامغان:

پیامد‌های گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه باید مدیریت شود

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دامغان گفت: پیامد‌های گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه باید مدیریت شده و در مقابل اثرات مثبت و منفی آن آگاهی بخشی لازم انجام شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۲۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، علی محمد مؤیدی زاده در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان بررسی موشکافانه پیامدهای اجتماعی فرهنگی فضای مجازی، آسیب شناسی فضای مجازی، فرصت‌ها و چالش‌ها، تأثیر فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر تحکیم بنیان خانواده و نقش مشاورین، کارشناسان و خانواده در برابر آسیب‌های فضای مجازی برای جامعه را ضروری برشمرد.

وی با بیان برخی از آسیب های فضای مجازی افزود: ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است، بسیاری از کارکردهای خانواده‌ها را دچار اختلال کرده است، اگرچه امروز تعامل افراد درشبکه های ارتباطی و اجتماعی به راحتی میسر است اما در این شبکه ها با زنجیره بزرگی از انسانها روبرو هستیم که به راحتی اطلاعات ایشان به دیگران منتقل می شود که این امر بسیار آسیب‌زا است.

مؤیدی زاده فرصت‌های فضای مجازی را نیز جهانی و فرامرزی بودن، دست‌یابی آسان به آخرین اطلاعات، جذابیت و تنوع، آزادی اطلاعات و ارتباطات و کاهش هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی برشمرد و تهدیدهای فضای مجازی را آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای، تشدید روحیه‌ی انزوا طلبی در بین جوانان، تضعیف فرهنگ‌های فامیلی و خانوادگی، تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری و اعتیاد مجازی عنوان کرد.

افزایش سن ازدواج، اعتیاد و فضای مجازی مهمترین تهدیدات نسل جوان کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شمسی پور نیز در این نشست فضای مجازی را عرصه‌ای پر از فرصت‌ها و تهدید‌ها برای نوجوانان و جوانان و همه اقشار جامعه برشمرد و تصریح کرد: رسانه‌ها و بالاخص صدا و سیما باید اهمیت، ضرورت و تهدید‌های فضای گسترده مجازی را با تهیه و پخش برنامه‌های مفید برای خانواده‌ها بیان نموده و از طریق یک آموزش عمومی، آسیب‌ها را در این زمینه به حداقل برساند.

این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج، اعتیاد و تهدیدات موجود در فضای مجازی را سه تهدید مهم برای جامعه جوان کشورمان دانست و افزود: مسئله خانمان سوز اعتیاد، نیازمند توجه بیشتری در سطوح تربیتی مختلف از سوی آموزش و پرورش و به‌ویژه در دانشگاه‌ها است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان گفت: امروز زمینه سازی برای گسترش فرهنگ ازدواج آسان با مهریه‌هایی معقول و به دور از تشریفات، ضرورتی فرهنگی اجتماعی است که امیدواریم ائمه جمعه بخشی از خطبه‌های خود را به ترویج این فرهنگ خداپسندانه اختصاص دهند.

وی خاطر‌نشان کرد: ناآگاهی از آثار سوء مصرف مواد مخدر به‌ویژه مخدر‌های صنعتی و میزان و نحوه تخریب روح و جسم انسان توسط این مواد افیونی، از دلایل بارز آلوده شدن جمع کثیری از جوانان و حتی نوجوانان شهر، استان و کشورمان به این معضل اجتماعی شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار