خبرهای داغ:
مجری ویژه و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر خبر داد

پیشرفت 91 درصدی پروژه‌های مسکن مهر در استان همدان/تقبل یک سوم هزینه مدارس پروژه مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی

مجری ویژه و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر با بیان اینکه در خصوص مسکن مهر در همدان کمترین مشکل را داریم، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در استان همدان 91 درصد است که از میانگین پیشرفت کشوری بیشتر است.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۰۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمد اصغری‌مهرآبادی امروز در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان با اشاره به اینکه در خصوص خدمات زیربنایی و روبنایی مسكن مهر پیگیری های مناسبی در حال انجام است، بیان داشت: 5 هزار و 600 میلیارد تومان برای اتمام مساکن مهر در کشور نیاز است.

وی با بیان اینکه این مبلغ از طریق فروش اراضی در حال تامین است، گفت: در برخی موارد در قبال هزینه‌كردها زمین در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد.

معاون وزیر راه شهرسازی با اشاره به اینکه برای ساخت مدارس در این سایت ها كه 439 باب هستند، 4 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اذعان داشت: 405 مسجد در این سایت ها نیاز است و 49 واحد کلانتری نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی تقبل کرده كه یک سوم هزینه ساخت مدارس در سایت های مسكن مهر از فروش اراضی تامین شود و مابقی آن را استانداری ها را تامین کنند، عنوان کرد: 110 باب تفاهم نامه با نوسازی مدارس امضا شده که شاید 20 واحد آن را اجرا کنند اما در خصوص آماده سازی محوطه های سایت های مسكن مهر در حد توان این نهاد را یاری می کنیم.

اصغری‌مهرآبادی اذعان داشت: دولت پولی برای آماده سازی محوطه های مساکن مهر اختصاص نداده و پروژه‌های سخت این طرح باقی مانده و اکنون باید توان خود را در اتمام این طرح ها بگذاریم.

وی با بیان اینکه در خصوص مسکن مهر در همدان کمترین مشکل را داریم، ادامه داد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در استان همدان 91 درصد است که از میانگین پیشرفت کشوری بیشتر است.

معاون وزیر راه شهرسازی بیان داشت: تا شهریور سال 1395 طرح پروژه مسکن مهر به پایان خواهد رسید و امیدواریم به آن تحقق ببخشیم.

وی با اشاره به اینکهدر سال جاری به استان همدان دومیلیارد تومان یارانه و دو هزار تن قیر اختصاص داده می‌شود، عنوان کرد: در هفته دولت نیز کمک های اعتباری مناسبی خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مجموع 60 میلیارد تومان در کشور برای آماده سازی محوطه ها مساکن مهر در نظر گرفته شده است، بیان داشت: قیر یارانه ای نیز به این پروژه ها تعلق پیدا می کند.

وی اذعان داشت: استان باید سهم خود را در خصوص ساخت مدارس اختصاص دهد تا این نهاد نیز هزینه ها را تقبل کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این کارگروه با اشاره به اینکه در همدان بهتر از دیگر استانها در زمینه اجرای مساکن مهر عمل شده است، اظهار داشت: مشکلاتی که در این مساکن با آن مواجهیم باید با تلاش مضاعف تا رسیدن فصل سرما حل شود هرچند برخی پیمانکاران کوتاهی کرده و زیاده خواهی می کنند.

امیر خجسته اذعان داشت: 18 میلیارد یارانه به استان همدان در خصوص طرح مسكن مهر تزریق شده و نباید مشکلات بر اقشار آسیب پذیر را شاهد باشیم.

ارسال نظرات