فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت حیدریه در گفتگو با" بسیج":

اردوهای جهادی بستری برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت حیدریه گفت: اردوهای جهادی با هدف ترویج فرهنگ انفلاب اسلامی، ایثار و فداکاری و روحیه خدمت رسانی به مردم دنبال می شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۲۹۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در حاشیه مراسم استقبال از گروه جهادی "مردان بی ادعا" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی افزود: بیش از 400 نفر از بسیجیان در اقشار مختلف بسیج بمدت 50 روز در عرصه های عمرانی و آبادانی، آموزشی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصاد مقاومتی به مردم محروم روستا در بخشهای مرکزی، بایگ، جلگه رخ و کدکن خدمت رسانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: روستاهای علاقه، عسگرد، غنچی، از توابع بخش جلگه رخ، ترقی، پنگی، نصرت آباد از توابع بخش کدکن، صنوبر، کاج درخت و باغمیان از توابع بخش مرکزی و همچنین روستای حصار از بایگ بخشی از روستاهای محرومی است که بسیجیان درعرصه های متناسب با همان روستا خدمت رسانی می کنند.

گرایلی بیان کرد: هر گروه جهادی متشکل از 16 نفر از بسیجیان متخصص در عرصه های مختلف به مدت یک هفته و بصورت شبانه روزی و به تناسب ظرفیت و امکانات موجود در روستاهای محروم خدماتی را ارائه می کنند.

فرمانده ناحیه تربت حیدریه اذعان داشت: دانش آموزان و دانشجویان نیمی از جهادگران اردوهای جهادی بسیج سازندگی هستند که همه ساله در فصل تابستان و زمستان با رغبت و اشتیاق فراوان برای خدمت رسانی به مردم محروم در روستاها آماده می شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در این اردوها کلاس های آموزش بهداشت، خانواده و اصول عقیدتی و مذهبی و اقتصاد مقاومتی توسط بسیجیان و مبلغان دینی برای اهالی روستاها برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه به هدف اصلی برگزاری این اردوها اشاره کرد و افزود: اردوهای جهادی مختص مردم محروم و نیازمند در مناطق مختلف روستائی و با هدف ترویج فرهنگ انفلاب اسلامی، ایثار و فداکاری و روحیه خدمت رسانی به مردم دنبال می شود.

وی درک شرایط موجود را مهمترین ویژگی اردوهای جهادی دانست و تصریح کرد: جهادگران در اردوهای جهادی می توانند بعنوان ابزاری برای بیان و انتقال دردهای افراد محروم به مسئولان تلاش کنند.

گرایلی کمک به محرومیت زدایی را یکی دیگر از اهداف اردوهای جهادی دانست و یادآور شد: متاسفانه با گذشت 36 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی هنوز در کشور مناطقی وجود دارد که نیازمند خدمات رسانی ویژه هستند.

جهادگران گروه جهادی "مردان بی ادعا" از حوزه مقاومت بسیج یکم ثارالله شهرستان تربت حیدریه برای خدمت رسانی در اردوهای جهادی بسیج سازتدگی عازم روستای غنچی جلگه رخ شدند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها