خبرهای داغ:
به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن (ع)قزوین کارگاه آموزشی دام سبک وسنگین در محل ناحیه امام حسن (ع)قزوین برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۴۸۲۳۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری بسیج از قزوین: مهندس علی مسگری ریاست دام سبک وسنگین جهاد کشاورزی استان قزوین در این مراسم گفت : این طرح وکارگاه  در راستای خدمات  به مناطق محروم روستایی وهمچنین درداخل استان  باید احیاء شود تا هم ایجاد اشتغال برای جوانان ایجاد شود وهم باعث افزایش تولید وبهره وری گردد تا تولید مثل دام به نحو مطلوب صورت گیرد .

وی افزود: طرح  دام سبک وسنگین نیازمندیهای وفراورد های جامعه را تامین خواهد کرد واموزش های تخصصی وکیفی  موجب کاهش بیماریهای دامی سبک وسنگین میشود .  

ریاست دام سبک وسنگین جهاد کشاورزی استان ادامه داد: آشنایی مردم با بیماریهای دامی و مشترک انسان و دام در پیشگیری از این بیماریها موثر است.

مسگری در رابطه با پروار کردن دام اظهار کرد: چاق کردن گوسفند با استفاده از جیره مناسب و اقتصادی درحداقل زمان را پرواربندی می گویند. هدف پرواربندی ذخیره چربی درداخل بافت های عضلانی می باشد عمل پرواربندی دربره های جوان و گوسفندان بالغ و پیر انجام می شود.

وی بیان کرد: برای پرواربندی از نژاد سنگین وزن مانند نژاد مهربانی و شال قزوین  استفاده می شود بهترین سن برای شروع پرواربندی سن 4 تا 5 ماهگی وپایان آن 8 تا 9 ماهگی است .

مسگری در پایان یادآور شد: درتغذیه گوسفند پرواری باید از علوفه خشبی و مواد کنستانتره استفاده نمود. گوسفند مهربان جزء نژادهای پرتوقع بوده  و برای پرواربندی آن بایستی جیره متعادل تهیه شود.

 

 1008/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها