خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت تاکستان تصریح کرد: نیمی از سرطان ها قابل پیشگیری هستند و با تغییر سبک زندگی و شرایط محیطی می توان احتمال ابتلا به آن را کاهش داد زیرا هر دو عامل، قابل مداخله کردن توسط انسان می باشد.
کد خبر: ۸۵۴۸۲۲۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان: دکتر جلال رحمانی مدیر شبکه بهداشت درمان شهرستان تاکستانعنوان کرد: از دهه 60 تاکنون امید به زندگی مردم در ایران 10 سال افزوده شده است، ولی امروزه بیماری های غیر واگیر در جامعه 60 درصد از مرگ و میرها را به خود اختصاص داده اند. دکتر جلال رحمانی افزود: یکی از این بیماری ها، سرطان ها است و همین موضوع می طلبد که مردم در سبک زندگی خود تجدید نظر کنند تا بتوان مرگ و میر های ناشی از اینگونه بیماری ها را کاهش داد.

انشین معاون بهداشتی دانشگاه گفت: که در استان قزوین، تعداد موارد سرطان از 799 مورد در سال 1385 به یک هزار و 135 مورد در سال 1390 رسیده است

میزان بروز سرطان در استان قزوین 129 مورد در 100 هزار تن

مدیر گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر (مانند سرطان، قلبی – عروقی، دیابت) از یک شخص به شخص دیگر منتقل نمی شوندگفت: بیش از 20 نوع سرطان داریم که منشاء بیشتر آن ها سلول های بدن هستند. به گفته دکتر راحله صادق، میزان بروز سرطان در کشور 127 مورد در 100 هزار تن و در استان قزوین 129 مورد در 100 هزار تن جمعیت می باشد.

وی تأکید کرد که نیمی از سرطان ها قابل پیشگیری هستند و با تغییر سبک زندگی و شرایط محیطی می توان احتمال ابتلا به آن را کاهش داد زیرا هر دو عامل، قابل مداخله کردن توسط انسان می باشد.

دکتر صادق خاطر نشان کرد: در سرطان، جنس، سن، ژنتیک، محیط و سبک زندگی، عوامل ایجاد کننده می باشند و البته قرار گرفتن در معرض دود سیگار، آلودگی هوا، آلودگی صنعتی، تماس با مواد شیمیایی و نورخورشید از عوامل مستعد کننده بروز سرطان هستند.

به گفته مدیر گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه، عوامل دخیل در سبک زندگی افراد، شامل: نداشتن فعالیت بدنی، چاقی، عدم مصرف میوه و سبزی( پنج تا 9 واحد در روز)، مصرف چربی های حیوانی، مصرف الکل و رابطه جنسی کنترل نشده نیز در بروز سرطان ها نقش اساسی دارند.

 

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها