رئیس بنیاد تاریخ پژوهش ایران معاصر:

مذاکرات از شکست زودهنگام آمریکا جلوگیری کرد/ راه امام (ره)، راه جهانی است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش ایران معاصر در جمع دانش پژوهان طرح ولایت استانی گیلان گفت: مذاکرات از شکست زودهنگام آمریکا جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۶۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در جمع دانشجویان طرح ولایت گیلان، با بیان این که  در تاریخ سرنوشت انسانها تغییر می‌کند گفت: مطالعه از تاریخ می‌تواند ما را از خیلی از خطرها برهاند.

 وی با بیان اینکه عدم اطلاع از تاریخ مثل درخت بی ریشه است گفت: در تاریخ دیده شده که راه‌های وابسته به بیگانگان پایدار نیست، مردم ثابت کرده‌اند که در مبارزه با استکبار و حضور بیگانگان صف تشکیل می‌دهند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش ایران معاصر با بیان اینکه مذاکرات و تفاهمات در طول تاریخ با بیگانگان به ضرر ملت ایران شده است، گفت: ایران در دفاع مقدس نمونه بی‌نظیر مقاومت را به منصه ظهور گذاشت.

وی  با اشاره به ویژگی های امام راحل گفت: یکی از ویژگی های امام این بود که از تاریخ درس ها و عبرت های زیادی گرفته بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش ایران معاصر با بیان اینکه کسانی که بیگانگان را دشمنان ایران می‌دانند از تاریخ درس گرفته‌اند افزود: بازیگران صحنه سیاسی که در منصب سیاسی کشور هستند اگر از تاریخ درس بگیرند دچار چالش نمی‌شوند .

وی راه امام (ره) را راه جهانی خواند و گفت: امام راحل با چهره انقلابی و ضد استکباری محبوب جهان بود و ملت‌های دیگر را به تکاپوی حق‌خواهی واداشت.

روحانی با اشاره به اینکه فتنه سال 88 نیز در راستای توطئه‌های دشمنان بود گفت: ملت ایران با پایداری تحریم‌ها را به فرصت خودکفایی تبدیل کرده است.

وی افزود: شرکت‌های جهانی به دنبال همکاری اقتصادی با ایران هستند و آمریکا به این نتیجه رسیده که تحریم‌ها در حال فروپاشی است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش ایران معاصر با اشاره به اینکه اگر مذاکرات برگزار نمی‌شد وجود تحریم‌ها با مقاومت مردم ایران شکست آمریکا را پایه‌ریزی می‌کرد، تصریح کرد: مذاکرات از شکست زودهنگام آمریکا جلوگیری کرد.

روحانی گفت: ملت ایران هرگز استکبار نمی‌شود و راه امام (ره) و انقلاب را خوب شناخته اند و از شکست آن جلوگیری می‌کنند و جریانی که حمایت ملت را نداشته باشد با شکست مواجه می‌شود.

ارسال نظرات