خبرهای داغ:
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2 همدان:
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2 همدان گفت: معلم باید الگوی زندگی اسلامی برای دیگران باشد و این را باید تربیت کرد.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۰۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سومین جلسه شورای مشورتی آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان با موضوع چگونگی احساس مسئولیت معلمی در جامعه فرهنگیان برگزارشد.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2 همدان در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع جلسه و تأثیرگذاری و نقش فرهنگیان در جامعه اظهار داشت: فرهنگیان باید در پذیرش نقش معلمی و مسئولیت و فعالیت خود بیشتر آگاهی داشته باشند و در ایجاد نشاط در اجتماع تأثیرگذار باشند.

کلهری با تأکید بر پررنگ‌تر شدن نقش مشاوره‌ها افزود: مشاوره صرفاً تحصیلی نباشند و مهارت بیان موارد ومحدودیت ها را برای دانش آموزان و والدین آنها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشاوره در تمام مقاطع تحصیلی ضروری است، گفت: در مراحل گزینش بعد شخصیتی حتماَ مورد بررسی قرار گیرد و بعد ازمراحل سخت گزینش نیروها رها نشوند و سالانه مورد ارزشیابی قرار گیرند.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 2 همدان تصریج کرد: جذب نیروهای آزاد در آموزش و پرورش باید به حداقل و صفر برسد چراکه آنان تعهد و تخصص لازم را ندارند و همچنین با فنون تدریس و مهارت‌ها آشنایی ندارند و عملکرد آموزش و پرورش نباید به صورت شرکتی و کارخانه ای شود بلکه باید با نگاه انسان سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روحیه مدیریت جهادی باید در آموزش و پرورش نهادینه شود، افزود: انسان موجودی سیال است و دائم نیاز به تذکر و یادآوری دارد و باید در فضای آموزش و پرورش این نگاه تقویت و فرهنگ سازی شود.

کلهری بر تقویت هنجارهای مثبت در فضای آموزش و پرورش و حذف هنجارهای منفی، تقویت روحیه دشمن شناسی، تقویت روحیه تقوا، اخلاص و رشد معنوی و نشاط در فضای آموزش و پرورش تأکید کرد.

وی با تأکید بر داشتن بینش و نگرش صحیح ادامه داد: معلم باید الگوی زندگی اسلامی برای دیگران باشد و این را باید تربیت کرد.

در ادامه جلسه نیز اعضای شورا به بیان نظرات و ایده های خود و تبادل نظر در رابطه با موضوع جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات