استاد حوزه علمیه قم:

رشد و تعالی انسان در گرو حرکت در مسیر حق و عدالت است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: حرکت در مسیر حق و عدالت راه دستیابی به رشد و تعالی است.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۶۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام رضا بسطامی در جمع آموزشیاران قرآن کریم گروه پدفندهوایی ده محرم شاهرود در این دیدار با اشاره به آیه 86 سوره اعراف اظهار داشت: خداوند در این آیه انذار می دهد که راه خدا را کج نروید و به دنبال گمراه کردن مسیر خدا برای اهل ایمان نباشید و به یاد آورید که عده کمی بودید خدا شما را یاری کرد و عاقبت مفسدان را بنگرید.

وی افزود: در این آیه بر تقوای الهی و پرهیز از انحراف در دین خدا توجه داده شده است و باید تلاش کنیم که در این مسیر قرار نگیریم که اگر باشیم از فاسدان خواهیم بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر تقوا در کارها باشد انسان به رشد و تعالی خواهد رسید و اگر تقوا نباشد انسان به فساد و تباهی خواهد رسید.

وی بیان کرد: تاکید خداوند در قرآن بر حرکت در مسیر حق و عدالت برای این است که انسان به رشد و کمال دست یابد و اگر از این راه منحرف شد در مسیر باطل حرکت و در دام شیطان گرفتار می شود.

بسطامی با توصیه به خودسازی خود و خانواده گفت: اگر توانستیم خود و خانواده خود را بسازیم آنگاه می توانیم بر جامعه تأثیرگذار باشیم و بدانیم که پاسداری از دین با حرف انجام نمی شود و باید عامل بود و در این راه با استقامت و صبر حرکت کرد تا خداوند نیز کمک کند و پشتیبان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار