بیست و سومین کنگره سراسری قرآن مراکز استعدادهای درخشان کشور آغاز شد

بيست و سومين كنگره سراسري قرآن مراكز استعدادهاي درخشان كشور با حضور مسؤولان استانی و فعالان قرآنی در سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۱۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج در سمنان، آيين افتتاحيه بيست و سومين كنگره سراسري قرآن سمپاد ويژه پسران شش استان تهران، گلستان، مازندران، خراسان شمالي و شهرستان‌هاي استان تهران با حضور مسؤولان استانی و فعالان قرآنی در تالار شهيد مطهري سمنان برگزار شد.

ضرورت ترويج فرهنگ قرآني در جامعه

در اين آيين حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماينده ولي فقيه در استان سمنان با تأكيد بر ترويج فرهنگ قرآن در جامعه، گفت: يكي از نيازهاي ضروري جامعه امروز مأنوس كردن جوانان با قرآن و آموزه‌هاي عميق قرآني است.

وي با بيان اينكه جوانان بايد همراهي دائمي و هميشگي با قرآن داشته باشند، افزود: جوانان قلبي پاك دارند و تقرب و نزديكي به خداوند دارند.

ايمان به خدا رمز پيروزي برابر دشمنان است

محمد وکیلی، استاندار سمنان نيز در اين آيين با بيان اينكه قرآن بهترين راهنماي انسان است،‌ گفت: مؤمنان و متقين به اين امر ايمان و اعتقاد و توجه دارند كه بزرگترين قدرت‌ها از آن خداوند است و هيچ قدرتي در جهان فوق آن وجود ندارد و انسان به كمال و رستگاري جز به وسيله ارتباط با خدا دست نخواهد يافت.

وي با اشاره به ايمان و اعتقادات جوانان و نوجواناني كه در زمان جنگ در مقابل دشمنان ايستادند و دست خداوند را فوق همه دست‌ها و قدرت‌ها مي‌دانستند و با همين اصل اعتقادي نيز پيروز ميدان شدند، اظهار داشت: امروز نيز تيم مذاكره كننده ايران به عنوان سربازان ديپلماسي كشورمان برابر قدرت‌هاي بزرگ جهان با قدرت ايمان به خدا ايستاده اند و هيچ واهمه و هراسي به دل راه نخواهند داد.

لزوم توجه بيشتر در حوزه تحقيقات قرآن پژوهي

محمدرضا جهان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه بيست و سومين كنگره سراسري قرآن كريم با پيشنهاد نماينده ولي فقيه در استان سمنان با نام يكي از مراجع عاليقدر جهان تشيع به نام آيت‌الله سيدمحمود شاهرودي(ره)‌ نامگذاري شده است، گفت: يكي از مهمترين اهداف اين نامگذاري آشنايي نسل جوان امروز با اين عالم جليل القدر است.

وي با اشاره به تحقيقاتي كه در حوزه قرآن‌پژوهي انجام مي‌شود، تصريح كرد: امروز بيشترين تحقيقات در اين حوزه توسط غيرمسلمانان انجام مي‌شود؛ در حالي كه ما به عنوان يك مسلمان بايد بيشتر احساس مسئوليت داشته باشيم و همتمان را در اين حوزه بيشتر كنيم.

بر اساس اين گزارش، کنگره سراسری قرآن کریم با حضور 267 دانش‌آموز برگزیده مرحله استانی دوره‌های اول و دوم متوسطه مدارس استعدادهای درخشان در رشته‌های حفظ،‌ حفظ ویژه،‌ قرائت و معارف قرآن کریم و 27 داور در سمنان آغاز شد.

گفتنی است؛ این مسابقات از ششم تا هشتم مرداد ماه سال جاری به مدت دو روز در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار