يادداشت/ حمايت‌هايي كه وعده داده مي‌شود اما عملي نمي‌شود

اگرچه ملي‌پوشان ايراني نشان داده‌اند كه با همت خودشان اين كمبودها را جبران مي‌كنند اما اين سبب نمي‌شود مسئولان از زير بار ايجاد يك فضاي مناسب براي ورزشكاران شانه خالي كنند و حمايت‌هايشان از فدراسيون‌هاي المپيكي را در عمل نشان دهند.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۷۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرگزاري بسيج، محمود گودرزي وزير ورزش دولت روحاني كه انتقادات زيادي نسبت به عملكرد او در وزارت متبوعش وجود دارد، دوشنبه شب در جلسه‌اي كه با مسئولان فدراسيون‌هاي ورزشي داشت از آنها خواست با توجه به زمان كمتر از يك سالي كه تا المپيك باقي مانده تمام تمركزشان را روي المپيك و كسب سهميه بگذارند. به هر حال يك سال بيشتر تا المپيك نمانده و روزهاي حساس پيش‌روي ورزش كشورمان است؛ روزهايي كه ساعت‌ها و حتي دقايق آن را ورزشكاران كشورمان نبايد از دست بدهند و بديهي است مسئولان ورزش بايد براي آن برنامه‌ريزي كنند تا كاروان ايران حضور قدرتمندانه‌اي در المپيك ريو داشته باشد. با اين حال مشكلات پيش‌روي ورزش كشور سبب شده نگراني‌هاي زيادي حول تيم‌هاي المپيكي در راه آماده‌سازي براي حضور در ريو وجود داشته باشد؛ مشكلاتي كه آنقدر شديد شده كه روزهاي سختي را براي ملي‌پوشان رشته‌هاي مختلف كه براي مسابقات كسب سهميه آماده مي‌كنند به وجود آورده است و سبب شده در شرايط سختي ورزشكاران كشورمان آماده گرفتن سهميه المپيك شوند و نسبت به حريفانشان در كشورهاي ديگر در شرايط سخت‌تري براي گرفتن سهميه حضور در المپيك رقابت كنند. 
البته وزارت ورزش همواره با بهانه كردن مشكلات اقتصادي عنوان كرده كه با توجه به اين مشكلات، ورزشكاران بايد با اين شرايط كنار بيايند. در اين ميان اين وعده كه وزارت ورزش از المپيكي‌ها حمايت ويژه مي‌كند در چند وقت اخير بارها توسط تصميم‌گيرندگان ورزش كشور تكرار شده و وزير ورزش در جلسه دوشنبه شب هم به رؤساي فدراسيون‌ها وعده داد وزارت ورزش حمايت‌هاي لازم را از رشته‌هايي كه شانس مدال‌آوري در المپيك تابستان آينده را دارند انجام خواهد داد. اين صحبت‌ها در شرايطي است كه به‌رغم تكرار اين وعده به عناوين مختلف، مشكلات مالي فدراسيون‌ها و ملي‌پوشان به قوت خود باقي است، طوري كه مي‌شود، گفت اين وعده‌ها تنها لقلقه زبان مسئولان است و وقتي پاي عمل مي‌رسد خبري نمي‌شود و مشكلات نه تنها كمتر نمي‌شود بلكه شديدتر هم مي‌شود و عرصه را براي ورزشكاران تنگ‌تر مي‌كند. 
اين در حالي است كه با توجه به سال سرنوشت‌سازي كه ورزش كشور دارد، وعده‌هاي تصميم‌گيرندگان ورزش بايد از جنبه زباني خارج و عملي شود و تنها براي دلخوشي مقطعي ورزشكاران گفته نشود، به همين خاطر بديهي است كه وزارت ورزش در سال پيش‌رو بايد تمام تلاشش را روي المپيك متمركز كند و با درك اهميت بالاي اين مسابقات در جنبه‌هاي مختلف به دنبال فراهم كردن شرايطي باشد كه ورزشكاران بدون دغدغه و در كمال آرامش براي مسابقات آماده شوند. به جاي اينكه در رسانه‌ها وعده‌هايي بدهند كه كمتر عملي مي‌شود، اين انرژي را براي برطرف كردن مشكلات ملي‌پوشان رشته‌هاي مختلف ورزشي صرف كنند. با توجه به زمان كمي كه تا المپيك مانده است، امروز ديگر وقت عملي كردن وعده‌هاست تا اوضاع ورزش از وضعيتي كه در حال حاضر گرفتار آن است بدتر نشود؛ وضعيتي كه بيشتر از آنكه به خاطر بي‌پولي و مشكلات مالي باشد، به سوءمديريت‌هاي صورت گرفته در مجموعه ورزش كشور برمي‌گردد. 
در صورتي كه اين مشكلات همچنان ادامه داشته باشد، مديران ورزش نبايد انتظار خارق‌العاده‌اي از ورزشكاران كشورمان داشته باشند و طبيعي است به همان اندازه‌اي كه براي فراهم آوردن امكانات يك ورزشكار تلاش شود، نتيجه‌اي هم در همان حد نصيب ورزش خواهد شد و نبايد انتظار داشت با حمايت‌هايي كه عملي نمي‌شود در برزيل كاروان ايران بتواند يك نتيجه خارق‌العاده به دست بياورد. اگرچه ملي‌پوشان ايراني نشان داده‌اند كه با همت خودشان اين كمبودها را جبران مي‌كنند اما اين سبب نمي‌شود مسئولان از زير بار ايجاد يك فضاي مناسب براي ورزشكاران شانه خالي كنند و حمايت‌هايشان از فدراسيون‌هاي المپيكي را در عمل نشان دهند. 
ارسال نظرات