شهنازي: بودجه فعلي كفاف نمي‌دهد
رئيس فدراسيون تكواندو گفت: فدراسيون‌ها در تنگنا هستند، البته قول‌هايي داده شده كه اميدواريم عملي شود اما برخي فدراسيون‌ها از جمله تكواندو در وضعيت نامطلوبي قرار دارند.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۵۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاري بسيج، ورزش كشور تاكنون شش سهميه المپيك 2016 را در رشته‌هاي دووميداني، دوچرخه‌سواري و بوكس به دست آورده است؛ شش سهميه‌اي كه به‌رغم تمامي كمبودها، نقص‌ها و عقب‌ماندگي‌ها كسب شده است اما همه خوب مي‌دانند ورزش ايران پتانسيلي بسيار بالاتر از آنچه تاكنون به دست آورده، دارد.
هنوز راه درازي باقي‌مانده و هنوز دغدغه‌هاي ريز و درشت پيمودن اين راه سر جاي خودشان هستند، يكي از اصلي‌ترين مشكلات پيش‌روي فدراسيون‌هاي المپيكي بحث بودجه است؛ بودجه‌اي كه حداقل در سال كسب سهميه المپيك براي اين فدراسيون‌ها بايد افزايش داشته باشد اما دبيركل كميته ملي المپيك از كفاف ندادن بودجه فدراسيون‌ها صحبت مي‌كند. شاهرخ شهنازي مي‌گويد: بودجه در نظر گرفته شده براي فدراسيون‌ها 23 ميليارد است كه بخشي از اين مبلغ مربوط به هزينه‌هاست، ما تلاش مي‌كنيم از راه‌هاي ديگر بودجه را تأمين كنيم چراكه بودجه‌اي كه دولت تعيين كرده اصلاً كفاف هزينه‌هاي ما را نمي‌دهد و بسيار كم است، با وجود اين در قبال رشته‌هاي مدال‌آور در مضيقه هستيم، البته براي ورزشكاراني كه شانس كسب مدال دارند برنامه ويژه‌اي داريم و حساب آنها را از بقيه جدا كرده‌ايم. پول تزريق شود حمايت‌هاي لازم را از آنها انجام مي‌دهيم.
دبيركل كميته ملي المپيك در خصوص تعداد سهميه ريو نسبت به تعداد سهميه‌هاي المپيك لندن نيز گفت: افزايش يا كاهش تعداد سهميه به نحوه كاركرد فدراسيون‌ها و كادر فني تيم‌هاي ملي برمي‌گردد. ارزيابي ما اين است كه تعداد سهميه‌ها كمتر از المپيك لندن نخواهد بود، البته اميدواريم، آخرين گزارش‌هايي كه از رشته‌ها مي‌ديدم اين اميدواري را بيشتر مي‌كند چراكه همين حالا برخي ورزشكاران ما در شمشيربازي، تيراندازي، پينگ‌پنگ، تيروكمان و دوچرخه‌سواري به كسب سهميه نزديك شده‌اند.
شهنازي ادامه داد: در رشته‌هاي تيمي نيز واليبال جايگاه خوبي دارد و بسكتبال هم با توجه به تجربه دست‌اندركارانش از شانس بالايي برخوردار است. هندبال و فوتبال هم به‌رغم راه سختي كه پيش‌رو دارند مي‌توانند موفق باشند.
وي درباره نياز برخي رشته‌ها و  ورزشكاران به مربيان خارجي و چگونگي تأمين هزينه‌هاي آن نيز گفت: بودجه كم داريم، اما انجام اين كار بستگي به ديدگاه و استراتژي فدراسيون‌ها دارد، اگر ورزشكاري واقعاً‌ نياز داشته باشد ما و فدراسيون تلاش مي‌كنيم تا نياز او را برطرف كنيم.
حرف‌هاي شاهرخ شهنازي در حالي رسانه‌اي مي‌شود كه عصر روز دوشنبه رؤساي فدراسيون‌ها با وزير ورزش جلسه داشتند؛ جلسه‌اي كه در آن بسياري از دغدغه‌هاي فدراسيون‌ها و ورزشكاران مطرح شد. يكي از رشته‌هايي كه ورزش كشور در المپيك روي آن حساب ويژه‌اي باز كرده، تكواندو است. سيدمحمد پولادگر، رئيس فدراسيون تكواندو با بيان اينكه كسب سهميه المپيك به مراتب سخت‌تر از حضور در آن است، گفت: به اين حرف كاملاً اعتقاد دارم، به همين دليل حمايتي كه الان به آن نياز داريم به مراتب بيشتر از زماني است كه تيم‌ها براي حضور در المپيك حاضر مي‌شوند. تا آذر‌ماه فرصت طلايي رشته‌هاي المپيكي براي كسب سهميه است به همين دليل اميدوارم تا آن زمان بتوانيم بهترين حمايت‌ها را داشته باشيم.
فدراسيون‌ها در تنگنا هستند، البته قول‌هايي داده شده كه اميدواريم عملي شود اما برخي فدراسيون‌ها از جمله تكواندو در وضعيت نامطلوبي قرار دارند.
ارسال نظرات