مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان گفت: توجه به فریضه بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از آسیبهای اجتماعی، گناهان، لغزشها و سایر ناهنجاری ها دور می کند.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۵۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناهید منصوری مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان در جلسه ی شورای اندیشه و همفکری بسیج اظهار داشت: خداوند متعال انسان ها را به گونه ای آفریده است که نباید به حیطه اختیارشان آسیب وارد شود و باید راحت و آزاد باشند اما در عین حال اصول اخلاقی و انسانی را نیز باید رعایت کنند و این اصل مهمی است که در اسلام وجود دارد.

وی با بیان اینکه اساس حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر در جامعه‌ای امر به معروف ملغی بشود، تمام ارزش‌ها و هنجارهای یک جامعه نادیده گرفته می‌شود در حالی که این دو موضوع نقش سازنده‌ای داشته و می‌توانند ساختار جامعه را تغییر بدهند.

وی با تاکید بر استفاده از تمامی ابزارهای تاثیرگذار در زمینه احیای این واجب الهی، خاطرنشان کرد: امر به نیکی ها و بازداشتن از بدی ها از هیچ فرد مسلمانی ساقط نیست و هرکس در پست و جایگاهی باید با عمل به آن ضمن احیای این فریضه، حکومت اسلامی را در طی کردن مسیر رشد و تعالی یاری دهد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان گفت: توجه به فریضه بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر ،جامعه را از آسیبهای اجتماعی، گناهان، لغزشها و سایر ناهنجاری ها دور می کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه عمل به این دو فریضه الهی در جامعه رنگ باخته و کم‏رنگ شده است افزود: لازم است که مسئولین بر اصناف و پوشاک و ورود بی رویه ی وسایل آرایش به جامعه جلوگیری نمایند و رسانه ها بیشتر به این امر بپردازند.

منصوری تصریح کرد: بر اساس فرمایش های رهبر معظم انقلاب باید سبک زندگی اسلامی در جامعه گسترش یابد تا بتوان به این وسیله به پیشرفت و تعالی در زمینه های مختلف دست یافت.

وی عمل کردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری را بهترین راهکار برای امر به معروف در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی، آگاه سازی به خانواده ها و فرزندان ، برگزاری نشست های عفاف و حجاب در ادارات و ... از جمله راهکارهای دیگر برای انجام دادن به این فریضه ی الهی است.

در این نشست، شیوه های امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت آن در جامعه اسلامی از سوی اعضای شورا تبیین و مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات