معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد:
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی یزد گفت: از اول سال زراعی جاری تا پایان تیرماه امسال حوادث طبیعی 118 میلیارد تومان خسارت به بخش‏‏های مختلف کشاورزی شهرستان خاتم وارد کرد.
کد خبر: ۸۵۴۷۵۱۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی جهاد کشاورزی یزد گفت: ازابتدای سال زراعی جاری تا پایان تیرماه، حوادث طبیعی 278 میلیارد تومان خسارت به بخش‏‏های مختلف کشاورزی استان وارد کرده است.

سید حسن مکی ادامه داد : ازاین میزان 263 میلیارد تومان متعلق به سرمازدگی ، 13.5 میلیارد تومان طوفان،730 میلیون تومان سیل و مابقی اتش سوزی است.

وی 95 درصد خسارت وارده را مربوط به سرمازدگی باغات و4.5 درصد هم به بخش زارعت و مابقی دام و طیور بوده است.

مکی بیشترین خسارت بخش کشاورزی در بین شهرستان های استان را متعلق به خاتم دانست و افزود:شهرستانهای تفت، مهریز و ابرکوه هم رتبه های بعدی را دارا می باشند.

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی جهاد کشاورزی یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال زراعی گذشته بیش از یک میلیون و 227 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مزارع و باغات برداشت شده که بیش از 1.2 درصد کل تولید کشور را شامل می شود.

گفتنی است استان یزد دربخش کشاورزی دارای 97 هزار بهره بردار بوده و درتولید محصولات گلخانه ای، بلدرچین، روناس و گوشت مرغ رتبه اول کشور، در تولید پسته و زعفران رتبه سوم، انار رتبه چهارم و بادام مقام پنجم کشور را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا


ارسال نظرات