خبرهای داغ:
جانشین سپاه ناحیه دامغان:

ظرفیت اردو‌های جهادی می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات مناطق محروم باشد

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دامغان گفت: اگر از ظرفیت بالای اردوهای جهادی طرح هجرت استفاده بهینه شود می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات روستاها و مناطق محروم باشد.
کد خبر: ۸۵۴۷۴۹۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

محمد خوشقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در دامغان با موضوع اردو‌های جهادی، کارایی و اندیشه والای نهفته در آن اظهار داشت: با ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیج در قالب حوزه‌های سازندگی دانشجویی و دانش آموزی در سال‌های اخیر یادآور حماسه‌های خدمتگزاری جهاد سازندگی شده است.

وی با بیان اینکه بسیج با همکاری دیگر نهاد‌ها بالاخص دانشگاه‌ها کار‌های بزرگی را در قالب اردوهای جهادی در بخش‌های مختلف اعتقادی، پزشکی و بهداشتی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی، تولیدی، مشاوره‌ای، حقوقی و دیگر حوزه‌ها در روستاها و مناطق محروم انجام داده است.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دامغان دستگیری از محرومان و خدمت‌رسانی به روستاییان و پرورش نیروهای فرهنگی و تقویت فرهنگ کار، تلاش و پویایی را دو هدف اصلی اردوهای جهادی طرح هجرت عنوان و اضافه کرد: در سال‌های گذشته دانشجویان و بسیج دانشجویی در اغلب موارد مجریان طرح هجرت بودند اما در سال جاری بسیج اقشار، روستایی و دانش آموزی نیز در برگزاری اردوهای جهادی مشارکت می‌کنند.

خوشقدم در تشریح برنامه‌های پیش بینی شده در زمینه اردوهای جهادی با اشاره به فعالیت 20 تیم پزشکی و بهداشتی در روستاهای مختلف و خدمت‌رسانی گسترده آنها، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده بزودی از پتانسیل بالای یک بیمارستان صحرایی نیز در یکی از مناطق محروم شهرستان دامغان بهره‌ خواهیم برد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برگزاری اردوهای جهادی یک روزه به استعداد دو هزار و 920 نفر روز و اردوهای جهادی 7 روزه با حضور 170 بسیجی در این شهرستان خاطر‌نشان کرد: آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش، افزایش اعتماد به نفس و دلگرمی در مناطق محروم روستایی، محرومیت زدایی فرهنگی و تأثیرگذاری مثبت بر روند کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها می‌تواند بخشی از اثرات اردوهای جهادی باشد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دامغان با قدردانی از بسیج دانشجویی به دلیل اهتمام ویژه به اردوهای جهادی گفت: خوشبختانه هرسال رغبت و میل دانشجویان دانشگاه‌های دامغان جهت شرکت در اردوهای جهادی طرح هجرت بیشتر می‌شود به‌نحوی که در سه ماهه نخست سال 94 علی‌رغم همزمانی با تحصیل سه گروه جهادی به مناطق محروم روستایی شهرستان اعزام شدند.

محمد خوشقدم با اشاره به آغاز اعزام و فعالیت گروه‌های جهادی دانشگاه‌های دامغان از آغاز هفته جاری افزود: در سه ماهه دوم امسال 6 گروه برادران و 5 گروه خواهران در اردوهای جهادی طرح هجرت روستاهای تویه دروار، تویه رودبار، دشت بو، صح، حسینان، معلمان شهرستان دامغان، یک گروه خارج از شهرستان به روستاهای غزازان و دستجردی بیارجمند و یک گروه جهادی به بیرون از استان یعنی روستاهای لنگر و بیدک استان خراسان شمالی اعزام مي‌شوند.

وی در خاتمه عدم همکاری برخی از دهیاران و شوراهای روستایی، نگاه کارگری و تحقیرآمیز بعضی افراد به این نیروهای تحصیل‌کرده، در اختیار قرار ندادن امکانات موجود در روستاها جهت خدمت‌رسانی و نبود بانک اطلاعاتی نیازمندی‌ها و مشکلات مناطق محروم روستایی در ادارات مربوطه را از جمله مشکلات شرکت کنندگان در این فعالیت خداپسندانه برشمرد و خواهان فرهنگ‌سازی مناسب و تلاش همه مسئولان جهت رفع این موانع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها