نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

وقایع کربلا، نتیجه گرایش مردم به دنیا و پشت کردن به ارزشها بود

امام جمعه شهرکرد در دیدار با مسئولین و اعضای هیئت رزمندگان اسلام چهارمحال و بختیاری، این هیئت را جوشیده از متن نیروهای انقلابی، رزمنده و جهادی دانست.
کد خبر: ۸۵۴۷۰۵۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جمعی از مسئولین و اعضاء هیئات 14گانه رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در این دیدار، با تقدیر از تلاش اعضای هیئت رزمندگان اسلامی در سراسر کشور و استان، گفت: بعد از دوران دفاع مقدس، این نگرانی وجود داشت که مبادا روحیه جهادی و شهادت طلبی، و حالت ایستادگی و مقاومت خیلی جدی در برابر دشمن و حفظ هویت انقلاب،‌رو به افول رود و کاهش پیدا کند و آرام آرام جامعه به سمت دنیا و گرایش های دنیوی برود و هر کسی به سمت منافع مادی خودش برود و همان بلایی که در صدر اسلام گریبان مسلمان ها را گرفت گربیان ما را هم بگیرد.

وقایع کربلا، نتیجه گرایش مردم به دنیا و پشت کردن به ارزشها بود

نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به روحیه انقلابی مردم در زمان وجود نازنین پیامبر اکرم (ص)، افزود: بعد از ارتحال آن وجود نازنین آرام آرام این روحیه های ارزشی رو به افول رفت و آرام آرام شقه شقه شدن جمعیت و هر جمعی به سمت یک فردی و گاهی هم افراد به سمت مسائل منفعت طلبی ها تا آن جا رسید که امیر مومنان ۲۵ سال در خانه نشست و بعد هم مسائل دوران امام مجتبی (ع) پیش آمد و بعد هم قضایای کربلا اتفاق افتاد.

امام جمعه شهرکرد، وقایع کربلا را نتیجه گرایش مردم به دنیا و پشت کردن به ارزش ها دانست و تصریح کرد: هیئت رزمندگان اسلام در سراسر کشور، یکی از جمع هایی است بعد از دوران دفاع مقدس، به آن می شد دل بست و می شد آن ها را در میدان وارد کرد برای اینکه تا حدودی این خلأ (روحیات معنوی و جهادی) را پر کند.

ضرورت پیوند بین شعارهای سنتی و انقلابی در هیئت های مذهبی

وی، با تأکید بر ضرورت پیوند بین شعارهای سنتی هیئت های مذهبی و شعارهای انقلابی، گفت:‌ سبک سنتی هیئت ها و نگاه به ضرورت های روز از دیگر نکات مهم به شمار می رود و کار معرفتی نظیر تفسیر، از امور کلیدی در هیئت ها می باشد.

امام جمعه شهرکرد، تأکید کرد: استفاده از سخنران حتما در این برنامه ها و در هیئت ها یک پایه ثابت باشد. نمی شود هیئت رزمندگان هیئت باشد فقط سینه زنی، فقط روضه، نه حتما در کنارش سخنرانی حالا هر چه بشود سخنرانی های پرمحتوا و پرجاذبه باید وجود داشته باشد. این ازجمله ضرورت ها است پس کار معرفتی پایه ثابت هیئت های رزمندگان باید باشد.

لزوم دوری از تک روی و رقابت ناسالم در هیئت های مذهبی

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، سمت و سوی معنوی، اخلاص، تهذیب، تزکیه و دوری جدی از گناه در اعضای هیئت را توصیه کرد و افزود: در این هیئت ها حتما باید از تک روی، از خودمحوری، از رقابت های ناسالم، رو در رویی هایی که دافعه ایجاد می کند، پرهیز شود؛ چه دافعه عضو و چه دافعه تشکل ها .

روحیه نشاط انقلابی در هیئت ها حاکم شود

وی، رقابت سالم را با جاذبه سالم تؤام دانست و گفت: بر روحیه نشاط انقلابی به طور مستمر باید افزود که همیشه حالت انقلابی بودن، همیشه نشاط انقلابی داشتن، حاکم باشد بر خودمان، بر اعضایمان، بر کارهایمان.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، خمودگی را از خطرات مهم تهدید کننده جامعه و اردوگاه های انقلابی دانست و افزود: خمودگی، حالت سستی، رخوت، بی تفاوتی، بی عاری، تنبلی و این ها اصلا با انقلاب و کار انقلابی و ماندن در صحنه جنگ و جهاد و این ها سازگار نیست.

جذب جوانان، اولویت هیئت های رزمندگان اسلام

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، جذب جوانان به هیئت های رزمندگان اسلام را در اولویت دانست و ادامه داد:‌ در جذب هر چه بیشتر نیرو باید تلاش کرد. یعنی ما باید در این سمت به هیچ وجه حد یقف نداشته باشیم. افراد را بیاورید در صحنه و تزریق کنید فکر انقلاب، روح انقلاب، معرفت انقلاب را.

وی، هیئت رزمندگان را هیئتی جوشیده از متن نیروهای انقلابی، رزمنده و جهادی دانست و گفت: هیئت رزمندگان اسلام، هیئت عام و فراگیر است. مال همه اقشار جامعه است و می خواهیم همه سر سفره هیئت بنشینیم. شعارهای ارزشی را، شعارهای حسینی را، شعارهای اهل بیت عصمت و طهارت را، ارزش های والای انقلاب، اسلام، امام و شهدا را با سبک هیئتی زنده نگه بداریم.

در این دیدار مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت های هیئت را ارائه کرد.

حمیدرضا توسلی، به تأسس این هیأت در مرکز استان اشاره کرد وگفت: هیأت رزمندگان اسلام استان از سال 1372 با حضور عضو هیأت رییسه مرکز و مداح اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام حاج صادق آهنگران کارخود را بصورت رسمی آغاز کرد.

وی به استقبال پرشور آحاد مردم ولایتمدار استان از برنامه های هیأت اشاره کرد و ادامه داد: هیأت رزمندگان اسلام با دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح توانسته است در جذب اقشار مختلف از جمله نسل به محافل معنوی نقش خوبی را ایفا کند.

فعالیت 14هیئت رزمندگان اسلام در استان چهارمحال و بختیاری

توسلی به راه اندازی سایر هیئات رزمندگان در شهرستانهای استان از جمله واحد پیروان عترت خواهران و هیأت نوجوانان عاشورایی اشاره کرد و افزود:با استقبال پرشور مردم محب اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام استان هیأتهای شهرستانها راه اندازی شد ودرحال حاضر14هیأت رزمندگان درسطح استان فعالیت دارد.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به فعالیت واحد خواهران و جوانان و نوجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: با تدبیر ارزشمند مسئولین هیأت رزمندگان در مرکز کشور برای اجرای برنامه ویژه بانوان و نیز جوانان دو مجموعه واحد پیروان عترت خواهران و نوجوانان عاشورایی برادران هیأت رزمندگان ایجاد شد که در این استان هم مانند سراسر کشور این دو مجموعه فعالیت خود را آغاز کردند.

توسلی از همکاری مردم خیر، مسئولین و رسانه ملی در استان تقدیر کرد و افزود: بسیاری از برنامه های اجرایی هیأت رزمندگان اسلام که توسط واحد پیروان عترت خواهران همچنین نوجوانان عاشورایی برگزار می شود ضمن پوشش مطلوب خبری بصورت زنده و مستقیم از شبکه های استانی صدا و سیما و همچنین شبکه سراسری شما پخش می شود.

دراین دیدار80 نفر از مسئولین ، فعالان برادر وخواهر هیئات 14گانه رزمندگان اسلام استان حضور داشتند.


ارسال نظرات