برخلاف ساير كشورهاي جهان در كشورمان ورزش دانش‌آموزي كمتر جدي گرفته مي‌شود و همه نگاه‌ها و توجه به سمت ورزش قهرماني مي‌رود. ب
کد خبر: ۸۵۴۶۹۰۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،برخلاف ساير كشورهاي جهان در كشورمان ورزش دانش‌آموزي كمتر جدي گرفته مي‌شود و همه نگاه‌ها و توجه به سمت ورزش قهرماني مي‌رود. بي‌توجهي به اين بخش در شرايطي است كه پايه و اساس ورزش قهرماني در هر كشور از رده‌هاي پايه شكل مي‌گيرد و در كشورهاي مختلف براي اينكه قهرمانان آينده‌شان را تربيت كنند، نگاه خاصي به رده‌هاي پايه و به خصوص ورزش دانش‌آموزي و مدارس دارند، به همين خاطر برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري گسترده در اين بخش صورت مي‌گيرد و دانش‌آموزان مستعد در سطح مدارس شناسايي مي‌شوند و در رشته‌هايي كه مهارت دارند از همان سنين پايين به صورت علمي آموزش مي‌بينند و پله به پله مدارج رشد در ورزش طي كنند تا در آينده با توجه به مراحل رشدي كه طي مي‌كنند پشتوانه قوي و قابل اتكايي براي قهرمانان كشورشان باشند.
اين موضوع مهم اما در ايران زياد به آن پرداخته نمي‌شود و در حالي كه ورزش پايه و دانش‌آموزي بايد جزو اولويت‌هاي اول متوليان ورزش باشد اما اين موضوع مهم در بخش‌هاي حاشيه‌اي قرار مي‌گيرد و برنامه‌ريزي بلند مدتي در اين بخش براي شناسايي استعدادها و پرورش آنها از سنين پايين صورت نمي‌گيرد. اين در شرايطي است كه استعدادهاي زيادي در كشورمان وجود دارند كه در صورتي كه تحت نظر و آموزش قرار بگيرند مي‌توانند يك پشتوانه محكم براي ورزش كشور باشند.

با اين حال استعداديابي و استعداد گزيني در رده‌هاي پايه يك اصل فراموش شده در كشورمان است. به نظر مي‌رسد اهميت توجه به رده‌هاي پايه و ورزش دانش‌آموزي بايد بيشتر از قبل براي وزارت ورزش و فدراسيون‌هاي ورزشي تبيين شود. ايران معدن استعدادهاي زيادي در ورزش است كه بايد كشف شوند و با آموزش‌هايي كه از همان سنين پايين مي‌بينند، مي‌توانند آينده ورزش كشور را بيمه كنند، به همين خاطر هم وزارت ورزش و هم فدراسيون‌ها با همكاري مشترك با آموزش و پرورش بايد با  الگو گرفتن از ساير كشورهايي كه در زمينه رده‌هاي پايه موفق هستند، در اين مسير حركت كنند تا در آينده، ورزش كشور از قهرمانان خالي نشود و دانش‌آموزان مستعد، استعدادشان در سايه بي‌توجهي‌ها هرز نرود.
ارسال نظرات