دشمن بر این باور بود که با طرح مذاکره انقلاب را به شکست بکشاند، با نگاهی به تاریخ کشورهای مسلمان در می‎یابیم زمانی که اسرائیل به سوریه حمله کرد و بلندیهای جولان را اشغال‌کرد چون مذاکره کردند هم اکنون با گذشت‌قریب به 50 سال این بلندی‏‌ها هنوز در اشغال رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۹۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
سردار علی فضلی عصر دیروز در مراسم یادواره شهداء 5 مرداد و روز شهرستان اراک با اشاره به بیداری ملت ایران در برابر دشمن اظهار داشت: ملت ایران در برابر زیاده‎خواهان اثبات کردند که مردان 8 سال دفاع مقدس بوده و خط قرمز آنها در موضع هسته‎ای، موضع ولایت روشن است.

وی افزود: 5 مردادماه سالروز چند واقعه مهم در تاریخ انقلاب و شهر اراک است، در چنین روزی توفیق حضور در میان فرزندان مجاهد اقتصاد مقاومتی حاصل شد و در 5 مرداد سال 65 دو کارخانه بزرگ آلومینیوم و واگن سازی اراک که حامی و پشتیبان دفاع مقدس بوده توسط رژیم بعثی بمباران شد که مردم اراک قریب 100 شهید تقدیم انقلاب کردند.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: امروز سالروز برگزاری نخستین نماز باشکوه جمعه در کشور بوده که لازم است یاد شهدای محراب از جمله شهید آیت‌الله مدنی را گرامی بداریم، در 5 مردادماه نیز عملیات غرورآفرین مرصاد توسط فرزندان انقلاب انجام و به پیروزی رسید.

سردار فضلی با اشاره به عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد در شرایط حساس انقلاب و دوران دفاع مقدس انجام شد، قریب به 8 سال فرزندان امام خمینی(ره) و امت امام راحل با مجاهدت و فداکاری به جبهه آمدند و دشمن را ناگزیر به عقب نشینی تحقیرآمیز کردند و آنها را با گرفتن تلفات بسیار و اسرا از ایران بیرون کردند.

وی افزود: استکبار بر آن شده است تا عزتمندی ایران را متاثر کند و برای این منظور به حیله‎های متعددی دست می‌‏زند و از آن جمله این است که نقد می‎کنند که دشمن در ماه‎های نخست و سال‎های دفاع مقدس همواره درخواست مذاکره داشته است این درحالی است که اگر هوشمندی  امام امت نبود بنی صدر در 6 ماهه نخست جنگ موضوع مذاکره را مطرح کرد و از آن سو دشمن بیش از 12 هزار کیلومتر از ایران شامل 25 شهر و 1500 شهرک و روستا از خاک کشور را اشغال کرده بود.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: وقتی چهره منافقانه بنی‌صدر و دیگر منافقان برای مردم ایران بر ملا شد امام راحل(ره) دستور عزل وی از فرماندهی کل قوا را صادر و مجلس شورای‌اسلامی وقت نیز وی را از ریاست جمهوری برکنار کرد به‌طوری که بنی صدر به همراه مسعود رجوی شبانه از ایران گریخت و تا به امروز دست از توطئه علیه ایران برنداشته و نهایت توطئه وی عملیات مرصاد بود.

سردار فضلی گفت: دشمن بر این باور بود که با طرح مذاکره انقلاب را به شکست بکشاند، با نگاهی به تاریخ کشورهای مسلمان در می‎یابیم زمانی که اسرائیل به سوریه حمله کرد و بلندیهای جولان را اشغال‌کرد چون مذاکره کردند هم اکنون با گذشت‌قریب به 50 سال این بلندی‏‌ها هنوز در اشغال رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: با طرح مذاکره از سوی بنی صدر با نهیب امام راحل روبه‌رو شد و امام خمینی(ره) با اعتماد به جوانان اداره دو جبهه جنگ‌داخلی و خارجی را به جوانان سپرد، 8 سال جنگ‌تحمیلی سپری شد و سپاه اسلام با انجام عملیات‌های متعددی ماند فتح المبین، طریق القدس، والفجر، کربلای 4 و 5 و دیگر عملیات‏‌ها دشمن را به عقب راندند.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین‌کشور تصریح کرد: در سال 1367 موضوع مذاکره‌و قطعنامه 598 مطرح شد که پذیرش این قطعنامه از مهم‌ترین مسائل پیش روی نظام انقلابی، اسلامی و ولایی بود، دشمن مکار بار دیگر طمع کرده‌بود، دشمن حیله‌گر مجدد به مرزهای ما حمله کرد و در حالی‎که سپاه اسلام در شمال غرب و جنوب مستقر بودند.

سردار فضلی با اشاره به پیش روی منافقان در خاک ایران گفت: منافقان خود را رساندند و فرزندان امام از دیگر جبهه‌‏ها عازم رویارویی با منافقان شده و مشت آهنین خود را بر دهان دشمن کوبیدند، امام بار دیگر فرزندان خود را به جبهه‎ها فرا خواند و اهل تکبیر و فرزندان اسلام بار دیگر به جبهه‎ها آمده و تا شب قریب به 30 هزار رزمنده از سراسر کشور عازم جبهه‎ها شدند.

وی افزود: لشکر 71 روح‌الله استان مرکزی به فرماندهی سردار احمد سلیم آبادی تغذیه نیروی انسانی شد و مقاومت شکل دیگری پیدا کرد و منافقان کوردل را با گرفتن تلفات و غنائم به عقب راندند، آن روزها هرچه به جبهه‎ها می‎رسید برای تامین نیازهای خط مقدم استفاده می‎شد و باقی رزمنده‌‏ها با وجود نیاز از گرفتن کالاها خودداری می‏‌کردند.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود که انقلاب اسلامی سه پایه دارد، قرآن، عترت و مردم، مردم همواره با ظرفیت در دفاع از اسلام و انقلاب در صحنه حضور داشته اند، منافقان با تهییج مستکبران و حمایت تسلیحاتی رژیم بعثی عراق نقشه کشیده بودند، و آن این بود که  حال که ایران در یک شرایط ویژه است با یک عملیات با برد بلند خود را به تهران رسانیده و گروه‏‌هایی در حمایت از آنان به میدان می‎آیند و نسخه انقلاب پیچیده می‌‏شود.

سردار فضلی با اشاره به عدم شناخت امام راحل از سوی منافقان گفت: منافقان امام ما و مردم ما را نشناختند، 5-6 هزار منافق از سراسر دنیا بسیج شده تا عملیات مرصاد را انجام دهند و از نبود رزمندگان در سپاه میانی استفاده کرده و وارد ایران شدند، منافقان حملات خود را با حمایت‌‏های زمینی و هوایی و موشکی و توپخانه‎ای و بالگردهای رژیم بعث آغاز کرده و به سورت ستونی حرکت کرده تا به اهدافشان برسند.

وی افزود: از اسلام آباد عبور کرده که با مقاومت یگان‎های هوشمند بسیج و سپاه و ارتش مواجه شده و با وجود لشکر 71 روح‌الله توفیق بزرگی نصیب مردم استان مرکزی و زادگاه امام راحل می‌شود، جنگ نابرابری میان منافقان و سپاه اسلام در می‎گیرد، دیگر رزمندگان از دیگر جبهه‎ها به کمک لشکر 71 روح‌الله آمده و با مقاومت و محاصره، منافقان در تنگه مرصاد شکست خورده و تلفات زیادی می‏‌دهند.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین‌کشور تصریح کرد: در این عملیات 24 شهید از لشکر 71 روح‌الله تقدیم اسلام می‌‏شود اما بیش از 2 هزار نفر از منافقان کشته می‎شوند و باقی آنان نیز فرار می‏‌کنند، قطعنامه 598 در شرایطی پذیرفته شد که فرزندان امام راحل تو دهنی محکمی در جبهه‎های جنوب و غرب و شمال‌غرب به ویژه مرصاد به دشمن زدند.

سردار فضلی با اشاره به آمادگی مردم ایران گفت: امروز همان مردم با همان روحیه و استعداد بلکه قوی‏تر و ‌آماده‎تر در میدان بوده و اگر در زمان جنگ پادگان نداشته امروز به وفور پادگان، آموزش، گردان‌های مختلف داشته که آماده دفاع ار انقلاب و نظام اسلامی هستند.

ارسال نظرات