خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا در دیدار فرماندار لارستان تصریح کرد که از ۵۲ کشور آسیایی و اقیانوسیه دعوت شده تا در مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا شرکت کنند.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۶۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، علی‌محمد طاهرهشام دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا در سفر خود به لارستان با علی‌اکبر نجیب‌زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در فرمانداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا در ابتدای سخنانش از حضور خود در ایران اسلامی و لارستان ابراز خرسندی و خوشحالی کرد و از مسئولین و مردم شهرستان برای مهمان‌نوازی خوبشان تشکر کرد.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان با حضور کشورهای آسیایی در این شهرستان خبر داد.

علی‌محمد طاهرهشام تصریح کرد: بنده در سفر ۶ روزه خود به لارستان اکثر زیرساخت‌ها، امکانات و اماکن ورزشی موجود در لارستان را به‌منظور میزبانی هرچه بهتر از پیشکسوتان شطرنج آسیا مورد بررسی قرار دادم.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی کشور ایران و لارستان گفت: در این مدتی که در منطقه لارستان حضور داشتیم، از اکثر اماکن ورزشی، اقامت‌گاه‌ها و هتل‌ها بازدید کردیم و با توجه به پتانسیل موجود مانند فرودگاه بین‌المللی لارستان، این منطقه را مستعد برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان آسیا ارزیابی نمودیم.

دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا ادامه داد: مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان آسیا در تاریخ دوم الی نهم مهرماه امسال در رده سنی بالای ۵۰ و ۶۵ سال و به روش سوئیسی، با حضور ۲۰ داور بین‌المللی شطرنج به میزبانی لارستان برگزار خواهد شد.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: این مسابقات برای نخستین بار در این رده سنی در کشور جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی لارستان برگزار می‌شود که در این مسابقه از ۵۲ کشور آسیایی و اقیانوسیه دعوت شده تا در این رقابت بزرگ شرکت کنند.

فرماندار ویژه لارستان نیز ضمن خیر مقدم به علی‌محمد طاهرهشام، در سخنانی اظهار امیدواری کرد و گفت: قطعا سفر دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا به کشور ایران باعث پیشرفت ورزش به‌خصوص رشته شطرنج در کشور ایران، استان فارس و منطقه لارستان خواهد شد.

نجیب زاده افزود: امید است لارستان بزرگ میزبان خوبی برای این دوره از مسابقات باشد و شرکت‌کنندگان در این مسابقات با خاطره خوب و خوشی کشور ایران و لارستان را ترک کنند.

وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از حضور طاهرهشام در کشور ایران و منطقه لارستان تاکید کرد: فرمانداری ویژه لارستان نیز در حد مقدورات با دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات همکاری لازم به عمل خواهد آورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار