خبرهای داغ:
مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت:دانش آموزان برگزیده استان های کشور حاضر در مسابقات سراسری قرآن در شیراز، سفیران قرآنی در سراسر کشور هستند.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۵۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، محمدرضا مسیب زاده ، دوشنبه در آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در شیراز افزود: برگزاری آیین اختتامیه این مسابقات پایان راه نیست بلکه آغازی برای فعالیت بزرگ تر است و آن این که دانش آموزان حاضر در مسابقات در منطقه و استان خود، شماری از مدارس را به فعالیت های قرآنی رهنمون کنند و زکات علم قرآنی خود را با نشر آن بدهند.

وی گفت:این باور امروز در نظام و مسوولان کشور وجود دارد که سرلوحه همه فعالیت های فرهنگی، فعالیت ها در حوزه قرآن است.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ، برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزان کشور در شیراز را نقطه عطفی در مدت 33 سال برپایی آن دانست و اظهار داشت:بسیاری از زحمات و تلاش ها برای برگزاری این رقابت ها برای نخستین بار در بیش از سه دهه برپایی مسابقات صورت گرفت که شایسته قدردانی است.

مسیب زاده با بیان این که هدف از برگزاری مسابقات، ایجاد انگیزه برای رقابت سالم میان دانش آموزان است، از تلاش های والدین و مربیان و معلمان دانش آموزان برای حرکت آینده سازان کشور در مسیر فعالیت های قرآنی قدردانی کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در سخنانی در این آیین گفت: جریان سازی مردمی و بهره گیری از ابتکارها و خلاقیت های جذاب برای مخاطبان دانش آموز دو رویکرد اساسی این اداره کل در برگزاری این مسابقات بود.

محمد نظری از برپایی راهپیمایی قرآنی دانش آموزان، استقبال مردمی از آنها، رونمایی کتاب با موضوع قرآن و ارایه لوح تقدیر دست ساز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شیراز به شرکت کنندگان در این رقابت ها به عنوان بخشی از این ابتکارها یاد کرد.

در این آیین که با حضور حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش فارس برگزار شد از برگزیدگان سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر کشور تجلیل شد.

در این دوره از مسابقات، از هر رشته و هر پایه پنج نفر به عنوان رتبه های اول تا پنجم کشوری معرفی و به صورت ویژه تقدیر شدند.

این دوره از مسابقات عصر جمعه با حضور وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و رییس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم دانش آموزان که برای نخستین بار در شیراز برگزار می شود حدود یک هزار دانش آموز پسر در محل دانشگاه شیراز رقابت می کنند.

رقابت قرآنی دانش آموزان برگزیده قرآنی دختر سراسر کشور نیز هفتم مردادماه در شیراز شروع می شود.

دانش آموزان شش پایه تحصیلی دوره های اول ودوم متوسطه دراین دوره ازرقابت ها در رشته های تفسیر،مفاهیم قرآن،نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و نماز به رقابت می پردازند.

کتاب 'رهیافتی نشانه شناختی به نکات قرآنی شعر حافظ' عصر دوم مرداد 94 در آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در شیراز رونمایی و از فنایی پیشکسوت قرآنی فارس و کشور تجلیل شد.

دانش آموزان برگزیده قرآنی کشور دوم مرداد 94 در راهپیمایی قرآنی از میدان شاهزاده قاسم تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) شرکت کردند.

شرکت در آیین شبی با قرآن در حرم مطهر شاهچراغ (ع) از دیگر برنامه های دانش آموزان قرآنی کشور در شیراز بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها