آیت الله محمدی ری شهری:

نقش مخاطب شناسی در تأثیر امر به معروف و نهی از منکر

کد خبر: ۸۵۴۶۸۴۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

نقش مخاطب شناسی در تأثیر امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: کسی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند، می بایست مخاطب خودش را بشناسد، چون حال و روز هر کسی در هر مکان و شرایط مختلف، اقتضائات متفاوتی دارد و بدون توجه به این مساله ممکن است امر به معروف و نهی از منکر با نتیجه معکوس مواجه شود.

 آیت الله محمدی ری شهری روز دوشنبه در جمع اعضای دایره امر به معروف و نهی از منکر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، افزود: تاثیر پذیری و نفوذ در مخاطب از جمله مسایل مهم در خصوص انجام امر به معروف و نهی از منکر است، که باید به آن توجه شود و با روش مناسب و شناخت حالات مختلف افراد، امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

 رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این نکته که بکارگیری روش های مناسب در امر به معروف و نهی از منکر، نیاز به مطالعه و پژوهش های علمی دارد گفت: مساله اقناع و القاء به مخاطبان لوازم مختلفی دارد که از جمله آنان پرهیز و اجتناب از خشونت است.

 آیت الله محمدی ری شهری گفت: چه بسا با خشونت و تندی، امر به معروف و نهی از منکر اثر معکوس خواهد داشت مگر در مواردی که تکلیف قانون و نهادهای انتظامی و قضایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار