امام جمعه صومعه سرا گفت: اقامه نماز جمعه مظهر همدلی، وحدت و یکرنگی مسلمانان با یکدیگر است.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۳۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در صومعه سرا با تبریک فرا رسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور اظهار کرد: در پنجم مرداد سال 58 امام خمینی(ره)، آیت الله طالقانی را  به عنوان اولین خطیب جمعه کشور انتخاب کردند و نخستین نماز جمعه توسط این شهید بزرگوار در تهران اقامه شد.

وی با بیان اینکه قبل از این حکم امام، نماز جمعه به صورت پراکنده در چند نقطه کشور اقامه می‌شد، افزود: اما بعد از پنجم مرداد 58، نماز جمعه در همه نقاط کشور اقامه شد وهم اکنون در 830 نقطه کشور نماز جمعه اقامه می شود.

امام جمعه صومعه‌سرا گفت:در نماز جمعه خطیب نماز جمعه در راستای مسائل و موضوعات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و... برای مردم سخنرانی و آنها را با مسائل روز آشنا می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه احیای نماز جمعه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: اقامه نماز جمعه مظهر همدلی، وحدت و یکرنگی مردم با یکدیگر است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در فضیلت نمازجمعه همین بس که یکی از سوره های قرآن کریم در فضیلت برگزاری آن نازل شده است.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه اولین نماز جمعه صومعه‌سرا توسط حجت‌الاسلام یکتا اقامه شد، اظهار کرد: همزمان با پنجم مرداد ویژه برنامه‌ای در مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات