خبرهای داغ:
یکی فرماندهان دوران دفاع مقدس لشگر انصار الحسین(ع) ابهت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و گفت: امروز تمام دنیا جوانان ما را هدف قرار داده است و جوانان هر چه بیشتر باید مراقب خود باشند تا بتوانند آینده ‌بهتری برای کشور فراهم کنند.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۲۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر،جاسب کائیدی اظهار داشت: لشگر انصارالحسین(ع) استان در زمان عملیات مرصاد در چهارزبر و در اردوگاه شهید شهبازی قرار داشتند و وظیفه بستن جاده بر عهده گردان 151 مسلم بن عقیل(ع)که از بچه‌های ملایر تشکیل می‌شد بودند و مهم‌ترین وظیفه این گردان محافظت از جاده و جلوگیری از ورود منافقین به داخل شهر کرمانشاه بود.

وی افزود: فرماندهی این گردان در این عملیات بر عهده شهید طالبی بود و اگر بچه‌های این گردان جاده را نمی‌بستند و از ورود منافقین به شهر جلوگیری نمی‌کردند، گرفتن کرمانشاه توسط منافقین 100 درصد بود.

فرمانده طراحی عملیات وقت لشگر انصار گفت: در سه مرحله از جنگ تحمیلی لشگر انصارالحسین(ع) همدان نقشی اساسی در جنگ داشت که یکی از آن‌ها در عملیات مرصاد و توسط بچه‌های گردان ملایر شکل گرفت و ضربت بچه‌های گردان جلوی پیشروی منافقین را گرفت.

وی با اشاره به رشادت بی‌نظیر جوان ملایری در عملیات مرصاد گفت: یکی از مهم‌ترین خاطرات من در این عملیات مربوط به یکی بسیجی از علی‌آباد دمق که در پدافند لشگر انصار خدمت می‌کرد.

کائیدی افزود: پس از بستن جاده توسط بچه‌های گردان یکی از تویوتاهای منافقین که مجهز به توپ گردان بود با سرعت از روی خاکریز بچه‌ها رد شده و به پشت خاکریز راه پیدا کرد.

وی افزود: پس از رد شد این ماشین از روی خاکریز بلافاصله توپ را به سمت بچه‌ها چرخاند که با توپ به آنان شلیک کند اما بسیجی دلاور ملایری از روی تپه و با ضد هوایی این تویوتا را مورد هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

کائیدی گفت: این حرکت آقای غلامی بسیار تحسین‌برانگیز و جانانه بود چراکه اگر تویوتای دشمن می‌توانست به بچه‌ها شلیک می‌کرد شاید نتیجه این عملیات را تغییر می‌داد و منافقین وارد شهر کرمانشاه می‌شدند.

وی گفت: پس از عقب‌نشینی منافقین این افراد کوردل به هیچ‌کس رحم نکرده بودند و هر کس و جانداری را در سر راه خود دیده بودند از بین برده بودند.

فرمانده طراحی عملیات وقت لشگر انصار افزود: منافقین افرادی بی‌دین و کوردل بودند که هم برای دشمن کار می‌کردند و هم زیربناها و جوانان کشور را از بین بردند.

وی با اشاره به نقش جوانان در جنگ تحمیلی بیان کرد: جوانان ابتدای انقلاب جوانان بسیار شایسته‌ای بودند و اگر این جوانان در جنگ شهید نشده بودند اکنون اوضاع کشور بسیار متفاوت و بهتر بود.

کائیدی ابهت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و بیان کرد: پیشرفت‌هایی که ما در زمینه‌های هسته‌ای و موشک‌ها و صنایع نظامی داریم همه را مدیون خون شهدا و جوانان ابتدای انقلاب هستیم.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 بیان کرد: اگر قدرت‌های دنیا در سر یک میز مذاکره با ایران می‌نشینند و برای یک نشست خبری نیم ساعت منتظر وزیر امور خارجه ایران می‌شوند همه به برکت خون این شهدا است.

کائیدی با جوانان توصیه کرد که هر چه بیشتر باخدا رفیق باشند و بیان کرد: جوانان امروز باید هر چه بیشتر خودشان را با دین و خدا آشنا کنند و باخدا دوست و رفیق باشند.

وی افزود: جوانان دینشان را با یک فرد مقایسه نکنند و بگویند چون فلان کس این کار را کرد من هم این کار را انجام می‌دهم، ملاک آنان دین اسلام و سرلوحه آنان ائمه (ع) و پیامبر(ص) باشد.

کائیدی گفت: امروز تمام دنیا جوانان ما را هدف قرار داده است و جوانان هر چه بیشتر باید مراقب خود باشند تا بتوانند آینده ‌بهتری برای کشور فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات