خبرهای داغ:
استاندار همدان:

تیم مذاکره‌کننده توانستند حقانیت ایران را ثابت کنند

استاندار همدان با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده توانستند حقانیت ایران را ثابت کنند، گفت: اگر این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسید آمریکا منزوی می‌شد و این امر نشان از عظمت ملت ایران دارد.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۲۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیک‌بخت امروز در دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر 2 در همدان اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارت در زمینه محصولات کشاورزی باید مردم و کشاورزان را به سمت بیمه کردن محصولات کشاورزی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان همدانی اعتقادی به بیمه ندارند، افزود: متاسفانه شرکت بیمه در تعیین خسارات خوب عمل نمیکند که کشاورزان تمایلی به بیمه محصولات خود ندارند و همین امر سبب شده تا تنها 15 درصد کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند.

نیک بخت با اشاره به اینکه بهترین و بزرگ‌ترین موفقیت در کارزار دیپلماسی نصیب ایران شده و حقانیت کشور را به همراه داشته است، تصریح کرد: باید از مقام معظم رهبری که حمایت‌های بسیاری در این نبرد بین‌المللی داشتند قدردانی کرد، همچنین باید از دولت تدبیر و امید که با درایت و تعامل با جهان به این موفقیت رسید نیز تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده توانستند حقانیت ایران را ثابت کنند، بیان کرد: اگر این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسید آمریکا منزوی می‌شد و این امر نشان از عظمت ملت ایران دارد و خوشبختانه دولت تدبیر و امید بود که توانست این حقانیت را به اثبات برساند.

استاندار همدان با بیان اینکه کارگاه امروز قطعا کارگاهی است که اثرات بسیار ملموسی را برای کشور دارد، عنوان کرد: آموزش‌های ارائه شده در این کارگاه می‌تواند در کاهش اثرات سوانح و آسیب‌هایی که سوانح طبیعی دارد تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه اثرگذاری انتقال تجارب و هماهنگی‌ها از طریق این جلسات صورت می‏گیرد، بیان کرد: سوانح طبیعی جزئی از طبیعت بوده و امکان انکار این موضوع وجود ندارد، طبیعت بلایایی نیز دارد که باید آمادگی لازم برای مقابله با این بحران‌ها داشته باشیم.

نیک بخت با اشاره به اینکه بلایای طبیعی با وجود اثرات مخرب قابل تقابل و مقاومت است، بیان کرد: یکی از تلاشهای این کارگاه آموزشی این است که نحوه مقابله درست را آموزش دهد.

وی خشکسالی را یکی از حوادث طولانی مدت در کشور دانست و گفت: تغییر اقلیم سبب بروز خشکسالی در کشور شده و نمیتوان از این مسئله جلوگیری کرد ولی می‌توان خشکسالی را مدیریت کرده و خود را در برابر آن مقاوم کنیم.

نیک بخت بیان کرد: استان همدان در راستای مدیریت خشکسالی اقدام به انسداد 900 حلقه چاه غیرمجاز کرده که به دنبال آن 90 میلیون مترمکعب معدل حجم چند سد آب صرفهجویی شده است.

وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم استان همدان را وادار به انسداد چاههای غیرمجاز کرده است، تاکید کرد: 93 تا 94 درصد آب کشور در استان همدان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که اگر 10 درصد از این میزان را کاهش دهیم معادل چند سد بزرگ آب ذخیره می‏‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی با اجرای آبیاری تحت فشار و به کارگیری روشهای مکانیزاسیون قابلیت اجرا دارد که از این رو اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه باید در مقابله با بحران برنامه دفاعی قوی داشته باشیم، عنوان کرد: اگر زلزلهای رخ دهد ساختمان‌های ضعیف فرو می‌ریزد و این مسئله می‌طلبد تا نظارت دقیقی بر ساخت و ساز صورت گرفته و بافت فرسوده را بازسازی کنیم چراکه از وقوع زلزله نمیتوان جلوگیری کرد بلکه باید مقاومت ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات