کارشناس روابط عمومی و شبکه های اجتماعی در کارگاه آموزشی هنر هشتم

روابط عمومی ایجاد کننده تفاهم دوجانبه بین سازمان و مردم است

سیاوش اتابک گفت: روابط عمومی یک برنامه و طرح اندیشیده شده همراه با مشورت و کوششی مستمر برای ایجاد تفاهم دو جانبه بین یک سازمان و عامه مردم همزمان با حفظ حسن شهرت آن سازمان می باشد.
کد خبر: ۸۵۴۶۷۹۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
روابط عمومی ایجاد کننده تفاهم دوجانبه بین سازمان و مردم است


به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سیاوش اتابک کارشناس روابط عمومی و شبکه های اجتماعی در کارگاه دو روزه هنر هشتم که ویژه اصحاب رسانه و روابط عمومی نواحی دهگانه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) برگزارشد، به بیان و توضیح اصول روابط عمومی پرداخت و اظهارداشت: شخصیت های بسیاری تعاریف متعددی از مفهوم روابط عمومی بیان کرده اند که از جمله آن ها می توان از ادوارددال برنیو، جان ای مارستن و حمید مولانا نام برد.

وی افزود: روابط عمومی یک برنامه و طرح اندیشیده شده همراه با مشورت و کوششی مستمر برای ایجاد تفاهم دو جانبه بین یک سازمان و عامه مردم همزمان با حفظ حسن شهرت آن سازمان میباشد.

اتابک با اشاره به وظایف روابط عمومی عنوان کرد: ایجاد مشارکت،اطلاع رسانی، انتقال صحیح اطلاعات ، ایجاد ارتباط و نفوذ در افکار دانست و پاسخگویی ، قانونمندی ، اهل قلم بودن ، ارتباط گیری و هنرمندی را نیز از ویژگی های کارشناس این حرفه معرفی کرد.

کارشناس روابط عمومی و شبکه های اجتماعی با اشاره به وظایف روابط عمومی و فعالیت درون سازمان گفت : هدايت  و توسعه بهداشت درماني  در محيط كار،شناسايي كاركنان و تعيين شخصيت آنها با اهداف ايجاد همكاري و ارتباط متقابل ميان آنها، توجه به شكايات ، نيازها و درخواست و پيشنهادات هر يك از كاركنان، آگاه ساختن كاركنان نسبت سياست ها ، استراتژي ها و خط مشي سازمان ،  برقراري ارتباط  مستقيم با مسئولان دستگاه ها ،دريافت گزارش فعاليت ها، طر حها  و بر نامه هاي واحدهاي مختلف ،ايجاد دبيرخانه شوراي معاونان و حضور در جلسات مهم، حضور در سفرهاي داخلي و خارجي و شركت در گردهمايي ها از وظایف روابط عمومی می باشد.

 اتابک به نکاتی در خصوص برگزاری یک نشست خبری مطلوب متذکر شد و افزود: نشست خبری نیازمند زمینه چینی و مقدمه آفرینی برای برگزاری آن می باشد و نیازی نیست به هر بهانه ای نشست خبری برگزار نمود بلکه لازم است این نشست به اوج خود رسیده و از کسالت خبرنگاران دور باشد.

این کارشناس روابط عمومی و شبکه های اجتماعی ادامه داد: ارتباط با واقعیات، توجه به منافع عامه مردم به عنوان معیار گزینشی نیروها، رصد صحت و سقم اخبار رسانه های مختلف ، اطلاع رسانی دقیق و موثر بین کارکنان و سازمان، لزوم توجه به تحقیق علمی برای جذب افکار عمومی، عدم وجود اشتباهات املایی و محتوایی، استفاده از تئوری های مختلف روانشناسی ، اجتماعی و سیاسی و همچنین در نظر گرفتن معیارهای اخلاقی در هر شرایطی از اصول مهم در روابط عمومی معرفی شده اند.

وی تکنیک های روابط عمومی را نام برد و گفت: تکنیک طرح و برنامه ریزی، تکنیک پژوهش از جمله تکنیک های مهم روابط عمومی می باشند.

اتابک در پایان نیز نکاتی ضروری در نگارش خبر همچون چگونگی ارسال اعلان تجاری، جوابیه و تکذیبیه نیز متذکر شد که بسیار مورد استفاده اصحاب رسانه و روابط عمومی نواحی دهگانه قرار گرفت.
   

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار