رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: جرائم راهنمایی و رانندگی باید صرف فرهنگ سازی و استانداردسازی وسایل و تجهیزات ایمنی راه ها شود اما مشخص نیست چرا ناجا سهم شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جرائم را پرداخت نمی کند.
کد خبر: ۸۵۴۶۷۶۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از واریز ۱۷۸ میلیارد تومان جریمه راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال جاری به خزانه داری کل کشور خبر داد و اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب اسفند سال ۸۹ وجوه حاصل از جریمه های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حسال درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل واریز می شود تا علاوه بر بودجه سالیانه به شهرداری ها و دهیاری های ذیربط؛ وزارت راه و ترابری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده شود.

دبیر اضافه کرد: بر اساس قانون شصت درصد از کل وجوه حاصله از تخلفات رانندگی به وزارت راه و ترابری به صورت متمرکز پرداخت می شود و این وزارت خانه باید از طریق استانداری ها ۷۰ درصد این وجه را به شهرداری ها اختصاص دهد تا حسب مورد برای استانداردسازی وسایل و تجهیزات ایمنی و راه ها؛ خط کشی و نگهداری آن؛ تهیه و نصب و نگهداری علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی؛ احداث پل های عابر پیاده و …. صرف نمایند.

وی تصریح کرد: پانزده درصد از کل وجوه هم باید به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اختصاص یابد تا به منظور کاهش تصادفات رانندگی و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن برای تامین تجهیزات تخصصی پلیس به کار گیری فناوری های جدید و … مصرف کند. پنج درصد از کل وجوه باقی مانده نیز به منظور تبلیغ در راستای ارتقا فرهنگ رانندگی و رعایت مقررات آن در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قرار می گیرد تا از طریق دستگاه ها و نهادهای مرتبط هزینه کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به رقم ۴۶ میلیاردی وصول شده در تیرماه بیان داشت: در حالی که بیش از ۴ ماه از شروع سال جاری می گذرد و هر ماه به طور متوسط بیش از ۴۰ میلیارد تومان از جرائم راهنمایی و رانندگی به خزانه کشور واریز می شود؛ هیچ تعهدی در قبال پرداخت این رقم به مدیریت شهری و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ وجود ندارد.
ارسال نظرات