رئیس بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی میلاد با اشاره به کاهش سزارین شکم اولی در این بیمارستان از صدور گواهینامه زایمانی برای مادرانی که زایمان طبیعی موفقی دارند، خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۹۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ فیاض در همایش تقدیر از مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد با اشاره به اینکه بیمارستان میلاد از بزرگترین بیمارستان‌های کشور از نظر تعداد تخت بیمارستانی و حجم فعالیت‌ها است، عنوان کرد: این بیمارستان در رأس سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد، بنابراین برخورداری از برخی درصدها کمی دشوارتر است که نیاز به برنامه‌ریزی‌های جامع‌تری دارد.

فیاض با اشاره به برنامه‌های زایمان طبیعی در بیمارستان میلاد بیان داشت: این بیمارستان مرجع برخی زایمان‌ها و همچنین نوزادان در خطر ریسک است. بنابراین از سال 86 کلاس‌های آمادگی زایمان برای مادران را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس آموزش زایمان فیزیولوژیک به همراه آموزش‌های چهره به چهره و همچنین نمایش فیلم در راستای آموزش زایمان طبیعی را به صورت رایگان برای مادران به اجرا در آوردیم. همچنین مادرانی که زایمان موفق طبیعی داریم به آنها گواهینامه زایمانی اهداء می‌شود.

رئیس بیمارستان میلاد با تشریح ارتقاء تجهیزات بلوک‌های زایمانی از جمله NICU افزود: از آذر سال گذشته نیز روند زایمان بی‌درد به صورت رایگان در بیمارستان میلاد محقق شده است. همچنین برای همراهان مادر باردار نیز فضای مناسبی تهیه شده است.

فیاض در خاتمه با اشاره به کاهش سزارین‌های شکم اولی در این بیمارستان خاطر نشان کرد: هم اکنون از بیمارستان‌های مختلف به خصوص بیمارستان‌های ملکی مادران باردار به بیمارستان میلاد ارجاع می‌شوند.

ارسال نظرات