به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد، سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد، برنامه امشب با موضوع توابین به این عملیات می پردازد.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۰۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عملیات مرصاد یا فروغ جاویدان نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و میان ایران و این سازمان منحوس در اواخر جنگ ایران و عراق در سحرگاه سوم مرداد 1367  درگرفت. سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه 1367، با رمز "یا صاحب الزمان" و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‌آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز گردید.

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوا نیروز ارتش انجام شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر وارد عمل شدند و نیروهای ضدانقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.

در این عملیات بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 240 قبضه خمپاره انداز 60 و 80 میلیمتری و 30 عراده توپ 106 میلیمتری دشمن منهدم شدند. همچنین بیش از 20 تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز 4800 تن گذشت.

هادی شعبانی و محمدرضا گلی اسکاردی دو تن از اعضای تواب فرقه رجوی و سازمان مجاهدین خلق که از اسارتگاه اشرف فرار کرده و به میهن بازگشتند، مهمانان برنامه «امشب» خواهند بود. دکتر کریمی کارشناس این برنامه است.

برنامه «امشب» به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران از گروه اجتماعی شبکه یک است که دوشنبه‌ها، سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه ها ساعت 23 با اجرای سیدعلی ضیا از این شبکه به روی آنتن می‌رود.

ارسال نظرات