رامین جهان پور معتقد است فعالیت‌هایی که چندی است خانه کتاب در جهت حمایت از نویسندگان و صاحبان آثار انجام می‌دهد، خوب و مطلوب است به شرطی که گسترده‌تر شده و تداوم داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۰۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج رامین جهان‌پور نویسنده كودك و نوجوان، درباره فعالیت‌های اخیر خانه کتاب و سرای اهل قلم گفت: یكی از كارهای خوب و مثبتی كه در چند سال اخیر در رابطه با ادبیات داستانی در كشور صورت گرفته، ساماندهی نویسندگان از طریق سایت اهل قلم (موسسه خانه كتاب) است. سایت رسمی اهل قلم با تشكیل پرونده‌های الكترونیكی و ثبت سوابق و آثار نویسندگان ایرانی و همچنین پرداختن به خدماتی همچون بیمه و اهدای كارت اهل قلم و بن كتاب گام مثبتی را برای این قشر كه بین مابقی رشته های فرهنگی واقعا مظلوم واقع شده اند برداشته است.

وی افزود: این حركت‌ها خوب است به شرطی كه گسترده‌تر شود و تداوم داشته باشد. در كشور ما نویسنده جماعت، باید كاری برای نوشتن داشته باشد تا به چاپ برساند. تعدادی از نویسنده‌های ما به خاطر آشنایی با مراكز ادبی خودجوش، از برخی ناشران كارهای سفارشی می‌گیرند و پس از بستن قرارداد، كار را تحویل می‌دهند؛ اماخیلی از نویسنده‌ها هم هستند كه در طول سال بیكارند و هیچ گونه منبع در آمدی برای آنها وجود ندارد؛ حتی به آنچه كه می‌خواهند بنویسند هم امیدی ندارند كه آیا كتاب شان چاپ می‌شود یا نه؟

این داستان نویس در ادامه گفت: موسسات فرهنگی مثل خانه كتاب اگر به كمك بودجه فرهنگی دولت خدماتی مثل نوشتن و سفارش كار گرفتن را هم به سایر خدماتشان  اضافه كنند، حمایت بزرگی  از  نویسندگان كرده اند و اگر موسسه‌ای مثل اهل قلم به نویسندگانی كه در آن سایت پرونده دارند، كارهای پیشنهادی تحویل دهد، یا با ناشران دولتی و خصوصی تعامل داشته باشد، گام مهمتری در این زمینه برداشته است.

جهان‌پور در پایان گفت: امیدواریم روزی برسد كه هیچ تبعیض و استثنائی بین نویسندگان ایرانی صورت نگیرد و همه داستان نویسان و مترجمان، كار برای تالیف و ترجمه و تحقیق داشته باشند و اگر متولیان فرهنگی ما پروسه یا طرحی برای نوشتن دارند، آن را با عدالت بیشتری بین نویسنده‌ها تقسیم كنند وبا آنها قرارداد ببندند. با این كار اشتیاق نسل جوان برای گام نهادن در راه نویسندگی و فعالیت های فرهنگی بیشتر می شود و می توانیم به پویایی جامعه فرهنگی مان امیدوار باشیم.

ارسال نظرات